Eladja mobiltelefon-gyártó üzletágát a Sanyo
Gazdát cserél a Sanyo veszteséges mobiltelefon-üzletága, amelyet az Európában kevéssé ismert japán Kyocera vásárol meg. A hír nem érte meglepetésnént az üzleti világot, a Reuters már a múlt hónapban beszámolt arról, hogy a Sanyo megválna a mobilgyártó részlegétől.
A vállalat korábban már két sikertelen kísérletett tett az üzletág eladására, 2006 elején már majdnem megegyezett a Nokiával egy vegyesvállalat alapításáról, azonban végül nézetkülönbségek miatt ez mégsem valósult meg. 2006 novemberben a Sanyo legnagyobb részvényesei ismét kezdeményezték a divízió eladását, azonban a cég elnök-vezérigazgatója, Tosimasa Iue olyan híreket kezdett kiszivárogtatni, hogy a mobilpiac gyengélkedik, így a részvényesek végül letettek a tervükről, nehogy maguk ellen fordítsák a dolgozókat.
Idén tavasszal azonban a helyzet megváltozott, a cégalapító családba tartozó Iue helyét új elnök vette át. Szeicsiró Szanó hidegfejű, a végletekig racionális vezető hírében áll és egyik első intézkedése volt a veszteséget termelő mobiltelefonos üzletág eladása, amelyért a Kyocera mellett a Sharp is érdeklődött, előbbi cég azonban állítólag több mint kétszer annyit kínált. A felek hivatalosan még nem jelentették be a vételárat, belsős források azonban 70 milliárd jenről (597 millió dollárról) beszélnek.
A tévévevős Sanyo W33SA már 2005 végén kapható volt Japánban
A három éve folyamatosan veszteséges, ezért nagyszabású átszervezésbe kezdett Sanyo Electric mobiltelefonos üzletágánál mintegy 2 ezer embert foglalkoztat, a részleg a legutóbbi pénzügyi évben 2,4 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, ezzel a vállalat bevételének 15 százalékát hozva. A divízió felszippantásával a Kyocera a világ hetedik legnagyobb mobiltelefon-gyártójává válik: a Gartner második negyedéves adatai szerint a cég most még tizedik a gyártói rangsorban, a Sanyo pedig a tizenegyedik.