Öt év alatt tízszeresére nőhet a mobiltévé-felhasználók száma
A Juniper előrejelzése szerint 2012-ben éves szinten több, mint 6,6 milliárd dollárnyi összeget költhetünk mobiltévés szolgáltatásokra. A Juniper az Egyesült Államokat jelöli a legnagyobb piacként a jövőben, második Japán lesz, harmadik pedig Olaszország.
A Juniper elemzőcég előrejelzése szerint 2012-ben a világ 40 országában mintegy 120 millióan veszik igénybe a mobiltévés szolgáltatásokat. Az előrejelzés alapjául a mai állapotok szolgálnak, amelyek taglalásakor azonban kevesebb mint 12 millió felhasználóról tesz a cég említést. A Juniper szerint 5 év múlva DVB-H szabvány nyerhet dominanciát a műsorszórásban, épp abban az évben, amelyben a hazánkban leállhat a ma is használatos analóg sugárzás, átadva a terepet a digitális változatoknak.
Másképp látják |
A rivális Gartner elemzőcég egyelőre kevés esélyt ad a mobiltévé elterjedésének, legalábbis rövid távon. A megkérdezett európai felhasználóknak csak 5 százaléka jelezte, hogy érdekelné a mobiltelefonos tévézés, de még a szolgáltatás iránt legfogékonyabb Ázsiában is csak a válaszadók ötöde nézne tévét a mobilján. |
Aggodalomra adhat okot, hogy a műsorszórási frekvenciák kiosztása még nem zárult le, amelyet sietve kellene tenni, a gyártóknak meg közben azon kell fáradozniuk, hogy a lehető legtöbb olyan készülék jelenjen meg, amely alkalmas a mobltévés adások vételére. "A kulcs a szolgáltatás felemelkedéséhez az, hogy a képesség magától értetődő legyen. A korábbi kiegészítő szolgáltatások, mint az SMS, vagy a mobilos fotózás is így terjedtek el, így ma már szinte mindenki képes szöveges üzeneteket küldeni, és fényképeket készíteni mobiltelefonja segítségével" -- mondta Holden.