A Barcelona indulása után lelép az AMD marketingvezetője
[Hexus.net/HWSW] Elhagyja a nehéz időket élő AMD-t a cég marketingvezetője. A hivatalos verzió szerint Henri Richard új kihívások után néz, miután elvégezte feladatát a processzorgyártónál, és másik szektorban keres magának állást. Távozásának időzítése, és az, hogy az AMD láthatóan még nem kereste meg utódját, arra utal, hogy a lépés váratlanul történt. A felek nem kommentálták a spekulációkat.
Henri Richard öt évvel ezelőtt csatlakozott az AMD kötelékéhez, és korábban többek között az IBM-nél is tevékenykedett értékesítési és marketing pozíciókban. Richard az AMD-nél azt a feladatot kapta, hogy egy globális, világszínvonalú marketingszervezetet építsen ki. Kétségtelen tény, az AMD az elmúlt öt év alatt hatalmasat lépett előre partnerkapcsolataiban és elismertsége terén -- igaz, ehhez szükséges volt jó termékekre, történetesen a K8-családra. Miután a korábban Intel-exkluzív Dell is beadta a derekát, az AMD termékeit az összes meghatározó PC- és szervergyártó forgalmazza.
Mint ahogyan a HWSW rendszeres olvasói bizonyára tudják, a vállalat sikerrel kikövezett pályát futott be 2003 második felétől 2006 közepéig. A vállalat súlyos veszteségeit követően nemcsak nyereségessé tudott válni, de drasztikusan növelte piacrészesedését minden szegmensben, miközben komoly félvezetipari beruházásokra is futotta Drezdában, így megépítette és beindíthatta második, a korábbinál fejlettebb processzorgyárát.
A vállalat praktikusan nem létező szerverpiaci részesedéssel rendelkezett 2003 előtt, tavaly év végén az Opteronok már az x86-os szervervolumen több mint ötödét birtokolták. Hasonló felfejlődés volt tapasztalható a notebookok terén, ahol 10 százalék alól 20 százalék közelébe tornázta magát -- ez utóbbi jelzi talán leginkább Henri Richard csapatának tevékenységét, mivel a vállalat mobilkínálata technikailag alsóbbrendűnek mondható az Intel felhozatalával szemben, a partnerkapcsolat bővítése és erősítése, valamint célzott márkázás (Turion 64) révén.
Richard távozásának időzítése, mely szeptemberre esik, a jelenleg szorult helyzetben lévő AMD következő generációs chipjének, a Barcelona rajtjára esik. Máshogy fogalmazva az Intel nyilvános becsmérléséről is ismert marketingvezér éppen akkor hagyja el a hajót, mikor a szerencsre éppen jobbra fordulni látszik. Egyelőre az sem világos, hogy Richard önszántából távozott, vagy eltávolították az AMD elmúlt egy évének botrányos pénzügyi teljesítményének okán, melyben a vállalat disztribúciós problémái is szerepet játszottak. Előbbi esetben egyes vélemények szerint saját karrierje érdekében lépett olajra a vezető, vagyis vigyáz, nehogy bepiszkolja önéletrajzát egy esetleges kudarccal -- ami valljuk be, az Intel erőpozíciója fényében nagyon is benne van a pakliban.