Továbbra is a Nokia vezeti a mobilpiacot
Újabb erős negyedévet zárt a Nokia, több mint 100 millió mobiltelefon eladásával továbbra is a finn cégé az elsőség a moikészülékgyártók között, jelentősen maga mögé utasítva a Samsungot és a Motorolát.
+ 4 százalék
A Nokia legfrissebb jelentése szerint 100,8 millió cégtől származó mobil talált gazdára a második negyedévben, ami a tavalyi év azonos időszakához képest 29 százalékos növekedést jelent. A Nokia ezzel növelte előnyét, jelenleg a mobilpiac 38 százalékát uralja az egy évvel ezelőtti 34 százalék helyett. Eközben a komoly gondokkal küzdő Motorola piaci részesedése drasztikusan csökkent, amellyel visszacsúszott a harmadik helyre, átengedve korábbi pozícióját a Samsungnak.
A Nokia csúcskategóriájú készülékeinek, a kedvező fogadtatásnak köszönhetően a cég mobiljainak átlagos eladási ára 89 euróról 90 euróra emelkedett. Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia vezérigazgatója elmondta, hogy a mobiltelefonpiac nagyobb ütemben növekszik, mint ahogy azt korábban remélték, ez a 2007-es évet illetően legalább 10 százalékos pluszt jelent.
A Nokia mellett a Sony Ericsson 24,9 millió, az LG 19,1 millió, a Samsung pedig 37 millió készülékeladással szintén jó eredményeket ért el a második negyedévben, miközben a Motorola a második helyről a harmadikra csúszott vissza 36 millió készülék értékesítésével. A gyenge szereplés főként annak köszönhető, hogy a Razr V3 megjelenése óta kiugró újítással nem jelentkezett a vállalat. A Nokia az amerikai piacon nem túl erős, viszont alacsonyabb árú készülékeivel mégis sikerült erősítenie, míg az európai és ázsiai fronton a csúcsmobilok, mint a GPS navigációval is ellátott N95 a húzóerő.
Nokia N95
Az iPhone is segíthet
Az Egyesült Államokban a Nokia leginkább a belépőszintű, vagy a közepes árkategóriájú készülékekkel van jelen a szolgáltatóknál, ezért az eladási mutatók gyengébbek. A Nokia szerint az iPhone sikere a Nokia malmára is hajthatja a vizet, hiszen az Apple terméke segíthet a Nokia csúcsmodelljeinek eladásában, mert a két cég termékeinek összehasonlítása emelheti a vásárlókedvet is.