Máris egymillióan tesztelik a Joost szolgáltatófüggetlen IP-televíziót
Bármibe kezdjenek a KaZaA és a Skype alapítói, az sikeres lesz: meghaladta az egymilliós létszámot a Joost IP-televíziós szolgáltatás bétájára regisztrált felhasználók tábora. A hatalmas létszám főleg akkor érdekes, ha tudjuk, hogy a szolgáltatáshoz nem férhet hozzá bárki, mivel meghívásos alapon működik.
Joost
A Joost előzetes változatát is folyamatosan frissítik, a kliensprogram egyre jobb minőséget nyújt és kevesebb erőforrást emészt fel. A Joost csatornáit már jelenleg is szponzorálják, az egyes műsorok között rövid, néhány másodperces, egyáltalán nem zavaró reklámokat láthatunk a Coca Colától, a HP-tól és más cégektől, a műsorkínálatban pedig a Warner és az MTV anyagai is megtalálhatók. A szolgáltatás első "végleges" változata -- mely jelenleg "Venice Project" kódnéven -- fut az év végén jelenik meg.
A vállalat célja olcsó és nagy tömegeket elérő, peer-to-peer technológián alapuló disztribúciós csatornát biztosítani a filmstúdióknak, tévécsatornáknak, vagy bárkinek, aki jó minőségű videókat szeretne terjeszteni. A Joost azonban jelentősen különbözik az általános videomegosztó és -letöltő szolgáltatásoktól, akár a Youtube-tól, vagy az iTunes-tól, ugyanis a tévézéshez hasonló élményt nyújt.
A műsorok és reklámok lényegében ugyanúgy váltják folyamatosan egymást, mint az igazi tévécsatornáknál. A felhasználók kapcsolgathatnak az egyes csatornák között, előre-hátra léphetnek az adott csatorna műsorában, de akár le is hívhatják ezeket, ebből a szempontból a Joost inkább tekinthető egy teljesen kötetlen, P2P-alapú IP-tévé szolgáltatásnak, mint videomegosztónak.
P2P
A szolgáltatás nem központi szervereken alapul, a Kazaa és a Skype alapítói ezt a szolgáltatást is peer-to-peer alapokra helyezték, azaz állománymegosztó szolgáltatásokhoz hasonlóan a Joost futtatásakor, a videók megtekintésekor mi magunk is az elosztó rendszer részei leszünk, a feltöltési sávszélességünk egy részét is igénybe veszik a videók újabb nézőkhöz történő eljuttatásához.