A vártnál gyorsabban nőtt a PC-piac a második negyedévben
A vártnál jobban nőttek a PC-eladások a második negyedévben, elsősorban a notebookok megállíthatatlan térnyerése miatt. Az IDC adatai szerint a globális PC-forgalom 12,5 százalékkal 58,8 millió darabra bővült a második negyedév során, míg az eltérő módszerekkel dolgozó Gartner 11,7 százalékos növekedésről és 61,1 millió eladott számítógépről beszél. Mindkét elemzőcég adatai felülmúlták a korábbi előrejelzéseket.
Megerősítette vezető helyét a HP
Az Egyesült Államokban is magára talált a PC-piac, Ázsiában pedig tovább ra is erősen növekedett, ez elsősorban a HP-nak kedvezett, amely az összes fontos piacon jó pozícióban van. Ennek köszönhetően a világ legnagyobb IT-vállalata tovább növelte fölényét a PC-piacon, szállításai több mint 36 százalékkal nőttek, részesedése az IDC szerint 19,3 százalékot, a Gartner szerint 18,2 százalékot tett ki. Egy évvel korábban a Palo Altó-i cég még csak 15 százalék körüli részesedéssel bírt.
Az USA-ban a Dell a király |
Az Egyesült Államokban továbbra is a Dell (28,3%) a király, a második helyen a HP (23,6%) áll, őket messze lemaradva követi a Gateway és az Apple (5,6%). Az amerikai piacon az Acer 163 százalékos növekedést ért el 2006 második negyedévéhez képest, de még mindig csak a hatodik helyen áll a Toshiba (5,4%) mögött. |
A gyártók globális rangsorában nem következett be változás, a dobogó harmadik fokán még mindig a Lenovo áll 8,3 százalékos piaci részesedéssel, majd az Acer (7,2%) és a Toshiba (4,1%) következik. Az Acernek azonban jó esélye van befogni a Lenovót, a második negyedévben ismét 50 százalék feletti növekedést értek el a tajvaniak, miközben a Lenovónál 22,3 százalékos növekedést regisztrált az IDC.
Alacsonyabb árak, vevőcsalogató trükkök
Az elemzőcégek egyetértenek abban hogy a jövőben egyre dominánsabbá válnak a notebookok, ahogy az áruk egyre közelíti az asztali gépekét. Az IDC szerint erőteljes növekedés várható a második félév során, azonban a gyártók versenye valószínűleg nem korlátozódik az árak csökkentésére, a vevőket inkább többletszolgáltatásokkal és vonzó formatervekkel akarják majd magukhoz édesgetni.