Márkaboltot nyitott Pesten a Dell - elsőként a régióban
Változnak az idők, változni kénytelen a Dell is. A vállalat hiperhatékony közvetlen értékesítési modellje alapjaiban rengette meg a számítógéppiac hagyományos szereplőit, mint az IBM vagy a HP , az utóbbi néhány év során azonban kifulladni látszik, ahogyan a hangsúly a vállalati szféráról a fogyasztókra helyeződött át, akik üzletben szeretnek vásárolni. Ennek a változásnak a jele az a Dell márkabolt, melyet hivatalosan ma nyitottak meg a Westend City Centerben.
Közép-Kelet Európa első Dell márkaboltját adta át a publikum előtt Damján Tamás, a Dell magyarországi vezetője. Az üzletet az Enternet üzemelteti majd, a két vállalat közötti széleskörű együttműködés jegyében, és a Dell a magyar piaccal szemben tanusított hagyományos távolságtartásához híven. A bolttal a Dell nyilvánvaló célja, hogy lépéseket tegyen a márka hazai ismertségének, konzumpiaci jelenlétének fokozása felé: mint Damján is elismerte, a Dell a hazai PC-piacon alulreprezentált a globális viszonyokhoz képest.
Ezen kíván változtatni a vállalat, igaz, a közvetlen jelenlétet nem tervezi, továbbra is partnerein keresztül kívánja kiszolgálni a magyar vevőket -- a hazai disztribútor a HRP Hungary. A kiskereskedelmi jelenlét erősítésének szándéka, vagy talán inkább vágya is megvan a hazai képviseletben, Damján ugyanakkor elmondta, hogy a nagy, multinacionális hátterű kereskedelmi láncokba való behatolás nemzetközi szinten dől el, és az ilyen irányú esetleges tervekről nem tud -- a láncok hazai üzletei saját hatáskörön belül nem dönthetnek erről.
Az Enternettel való együttműködés egyik sarkalatos pontja azonban, hogy az internetszolgáltató csomagjai mellé megvásárolható Dell számítógépeket is ajánl, valamint meglévő előfizetőinek kedvezményeket biztosít Dell konfigurációk vásárlása esetén. Az Enternet országszerte 32 ezer egyéni, és 8 ezer üzleti előfizetőt tud magáénak, ami jelentős bázis. Az Enternet fogyasztóknak áruhitelt, cégeknek pedig részletfizetési lehetőséget kínál a Dell gépek megvásárlásához a márkaboltban is.