Kínai szórakoztatóelektronikai gyártóba szállna be a Microsoft
[News.com] A Microsoft 94 million jüanért, körülbelül 12,3 millió dollárért vásárolna a Reuters számításai szerint körülbelül 1 százaléknyi részesedést a kínai Sichuan Changhong Electric szórakoztatóelektronikai gyártóban. A két vállalat közösen fejlesztene televíziókat, számítógépeket és más digitális, otthoni szórakoztató berendezéseket. A kínai cég vezetése még nem hagyta jóvá az ügyletet.
Bár a Sichuan Changhong Electric neve valószínűleg csak a kínaiak szívét dobogtatja meg, egyáltalán nem kis vállalatról van szó: a cég 651 millió dolláros bevételt realizált 2007 első negyedévében, a nettó profit pedig 24 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, 12,6 millió dollárra. Szakértők szerint bár az egyetlen százaléknyi tulajdonrész alacsonynak tűnhet, a kínai vállalat részben állami tulajdonú, így hatalmas jelentőséggel bírhat.
A Microsoft már korábban is indított hasonló projektet, az 1999-es "Venus"-projekt során egy internetezésre és videolejátszásra alkalmas set-top-box PC-t fejlesztettek a kínai piacra, azonban az akkor még előkészítetlen terepre érkező vállalat kísérlete csúfosan elbukott. Szakértők szerint a Microsoft most egy lényegesen nyitottabb piacra érkezhet, ráadásul az egyik legnagyobb piaci szereplővel készül megállapodásokat kötni.
A világ nyugati felén uralkodó óriásvállalatoknak komoly nehézségeik akadnak, mikor Kína piacainak meghódítására kerül a sor. A hagyományos organikus növekedési pályát feladva szinte kivétel nélkül felvásárlásokra és helyi stratégiai szövetségesek keresésére kényszerülnek. Kína a második legnagyobb internetes piac az Egyesült Államok után a világon, körülbelül 140 millióan interneteznek szélessávon az országban, de ez a szám folyamatosan emelkedik. A tőzsdén is jegyzett vállalat részvényei a napi maximális 10 százalékkal emelkedtek a hír hatására.