Az NVIDIA bejelentette a GeForce2 MX-et, avagy az NVIDIA válasza a G450-re és KYRO-ra
Az NVIDIA ma bejelentette új, kifejezetten low-end (olcsó) gépekbe szánt grafikus chip-jét a GeForce2 MX-et. Az MX tulajdonképpen egy butított GeForce2 GTS, ahol a pixel pipeline-ok mennyiségét 4-ről 2-re, a chip órajelét pedig 200-ról 175MHz-re csökkentették.
Az MX az NVIDIA első olyan terméke, melynél szinte minden paraméter megtervezésénél a megcélzott low-end piac dominált. Gondosan ügyeltek arra, hogy a 120 dolláros árú termék egyetlen más termékükkel se konkuráljon. A chipből például szándékosan kihagyták a 128 bit-es DDR SDRAM támogatást, és a csak 64 bit-es modulok, illetve a 128 bit-es SDRAM támogatást hagyták benne, ezáltal a memóriasávszélességet a GeForce2 GTS-hez és a DDR-es Geforce-hoz képest sikerült "mesterségesen" leredukálni. Erre legjobb bizonyíték például az Anandtech mai tesztje, ahol az MX teszeredményei szabályszerűen beékelődnek a mezőnybe közvetlenül a GTS, és a GeForce DDR után. És, hogy még mit kapunk a 120 dollárért? Egy GTS-hez teljesen hasonló architektúrát, tökéletes 3D-s teljesítményt, egy Matrox féle DualHead adoptációt NVIDIA módra TwinView néven, és egy Digital Vibrance Control nevű szoftveres képminőségjavító eljárást.
Személy szerint sosem voltam egy NV fan, de az MX egyszerűen szenzációs lett. Ha pedig még hozzáteszem a 4 Watt körüli fogyasztást szemben a GeForce 16 Wattjával, akkor felrémlik előttem egy másik piaci szegmens (notebook) is, ahol ugyebár ez a 4 Watt sok embert el fog gondolkodtatni...
Tökéletes kártya, tökéletes időzítés, ügyes marketing, 120 dolláros ár...
Meggyőződésem, hogy az NVIDIA következő negyedéves eredményében az MX fokozott súllyal fog jelentkezni. Az itthoni vásárlási szokásokat ismerve pedig joggal állíthatom, hogy ez egy igazi magyar sláger kártya. Mit is mondhatnék még... mindenki látogasson el Anand-hoz és tapasztalja meg maga mi is tud a kártya.
[Hivatalos bejelentés]
Az MX az NVIDIA első olyan terméke, melynél szinte minden paraméter megtervezésénél a megcélzott low-end piac dominált. Gondosan ügyeltek arra, hogy a 120 dolláros árú termék egyetlen más termékükkel se konkuráljon. A chipből például szándékosan kihagyták a 128 bit-es DDR SDRAM támogatást, és a csak 64 bit-es modulok, illetve a 128 bit-es SDRAM támogatást hagyták benne, ezáltal a memóriasávszélességet a GeForce2 GTS-hez és a DDR-es Geforce-hoz képest sikerült "mesterségesen" leredukálni. Erre legjobb bizonyíték például az Anandtech mai tesztje, ahol az MX teszeredményei szabályszerűen beékelődnek a mezőnybe közvetlenül a GTS, és a GeForce DDR után. És, hogy még mit kapunk a 120 dollárért? Egy GTS-hez teljesen hasonló architektúrát, tökéletes 3D-s teljesítményt, egy Matrox féle DualHead adoptációt NVIDIA módra TwinView néven, és egy Digital Vibrance Control nevű szoftveres képminőségjavító eljárást.
Személy szerint sosem voltam egy NV fan, de az MX egyszerűen szenzációs lett. Ha pedig még hozzáteszem a 4 Watt körüli fogyasztást szemben a GeForce 16 Wattjával, akkor felrémlik előttem egy másik piaci szegmens (notebook) is, ahol ugyebár ez a 4 Watt sok embert el fog gondolkodtatni...
Tökéletes kártya, tökéletes időzítés, ügyes marketing, 120 dolláros ár...
Meggyőződésem, hogy az NVIDIA következő negyedéves eredményében az MX fokozott súllyal fog jelentkezni. Az itthoni vásárlási szokásokat ismerve pedig joggal állíthatom, hogy ez egy igazi magyar sláger kártya. Mit is mondhatnék még... mindenki látogasson el Anand-hoz és tapasztalja meg maga mi is tud a kártya.
[Hivatalos bejelentés]