Már meg is szűnt a T-Com márka Németországban
[heise online/HWSW] Mint arról a HWSW már korábban beszámolt, a Deutsche Telekom (DT) új stratégiát hirdetett év elején, aminek következtében Európa legnagyobb telekomja az IP-alapú vezetékes és a mobilszolgáltatások felé fordul. Ennek részeként a márkázás is drasztikus átalakításra kerül, és lényegében két brand marad meg a fogyasztói piacon: a T-Mobile, és a T-Home. Az új stratégia végrehajtása láthatóan ütemesen halad, ugyanis Németországban a múlt hét végével megszűnt létezni a T-Com márka.
A bonni vállalatóriás múlt hét pénteken közölte, hogy a március elején felvázolt új iránynak megfelelően megszünteti a T-Com brandet, mely a vezetékes távközlési szolgáltatásokat fedte, és fedi ma még Magyarországon is. A korábban T-Com márkanéven igénybevehető vezetékes szolgáltatások ezután a T-Home név ernyője alatt érhetőek el a jövőben, és a vállalat kommunikációja és áttér az új márka alkalmazására -- noha a Bayern München mezén még egy ideig T-Com virít majd, írja a német heise online.
A DT új marketingkommunikációs stratégiája a jelenlegi márkakavalkádot három brandre redukálja le rövid időn belül. Az összes lakossági és KKV-knek szóló vezetékes szolgáltatást, beleértve a telefont, az internetet, az IPTV-t is, T-Home néven lehet majd elérni, így a T-Online is megszűnik majd létezni. A mobilkommunikációs szolgáltatásokat a T-Mobile kínálja majd, míg a nagyvállalati informatikai és kommunikációs szolgáltatásokat a T-Systems öleli fel teljes egészében.
Az új kommunikáció mögött drasztikus szervezeti átalakítások is történnek, így többek között a T-Com gyakorlatilag T-Services-szé alakul át, mely végeredményben a DT vezetékes infrastrukturális szolgáltatója lesz, nagykereskedelmi szinten, tehát a vállalatcsoporton belüli, és az azon kívüli partnereknek egyaránt. Az átszervezések Németországban több tízezer ember munkahelyét érinti áthelyezések vagy elbocsátások révén. A változások ellen a szakszervezetek természetesen tömeges tiltakozásokat szerveztek. Hogy a változások mikorra érik el a többi országot, köztük a hazai Magyar Telekomot, egyelőre nem tudni, de vélhetően a német tapasztalatokat fel kívánják máshol is használni, így későbbre várhatóak.