Már a Google keresőjét használja a T-Online és a T-Mobile is
Ahogyan azt már néhány napja tapasztalni lehetett, az [origo] a Google keresőjét használja a webes kutakodás során. A portál tulajdonosa, a T-Online a T-Mobile-lal karöltve ma bejelentette, hogy partnerségre léptek a világ vezető keresőjével. A hazai cégek oldalaik látogatottságának felfutását várják, a Google pedig a hazai internetező bázis túlnyomó többségéhez kíván hozzáférni ezzel.
Az idei év fontos a Google európai partneri viszonyainak kiépítése szempontjából, mondta el Nikesh Arora, a Google európai tevékenységéért felelős alelnöke. Hozzátette, hogy a széttöredezett európai piacon való működés folyamatos kihívásokat, egyúttal lehetőségeket támaszt a vállalat előtt, tekintve a kontinens nyelvi és kulturális töredezettségét, amit lokalizációval lehet kezelni. További kihívást jelent, hogy míg az európai magán felhasználók és az amerikaiak szokásai egy fejlettségi szinten vannak, addig az európai cégek kevésbé értékelik az internetet, ami a kockázatkerülésre vezethető vissza. Arora elmondta azt is, hogy a Google-t nem csak azok a felhasználók érdeklik, akik a Google oldalait látogatják, hanem el akarja érni a többieket is, minél nagyobb bázist.
Márpedig az [origo] havi szinte a hazai netezők 75-80 százalékát éri el, mondta el Simó György, a T-Online vezérigazgatója, aki örömtelinek nevezte, hogy az iparág legnagyobbjával sikerült partnerséget kötniük. Simó a keresést a T-Online jelenlétének negyedik legfontosabb lábának nevezte. Ennek megfelelően decemberben elindult az OK.hu keresőoldal, mely a Google minimalizmusából kölcsönöz, ugyanakkor szélesebb tematikus lefedettséggel és korszerűbb vizuális megjelenéssel bír -- az OK.hu akkor még a Yahoo motorját használta. Az együttműködés részletei természetesen nem publikusak, annyit azonban Simó elárult, hogy az egyezség a bevételmegosztáson alapul, többek között az AdSense hirdetéseken.
A OK.hu oldalon gyakorlatilag a Google.hu magyar (nyelvű, nem pedig .hu domainen lévő) oldalakra szűkített találatait érjük el alapértelmezett esetben, de természetesen lehetőség van a teljes webre kiterjeszteni a keresést. A képkeresés szintén a Google Images-re alapul. Kárpáti András az [origo] részéről elmondta, hogy a találatok lényegében megegyeznek a Google oldalain kapottakéval, halvány eltérések lehetnek, ennek okát azonban a Google nem árulja el, vélhetően nem teljesen ugyanazon indextábla alapján dolgoznak. A többi szolgáltatás azonban, így a videók vagy origós cikkek keresése már nem a Google szervereit vagy technológiáját alkalmazza.
A T-Mobile ezzel párhuzamosan lecseréli web'n'walk keresőjét a Google mobil keresőjére, ami egy nemzetközi szintű együttműködés keretében történik meg. Valószínűleg nem véletlen egybeesés, hogy Arora a keresővállalathoz csatlakozását megelőzően a T-Mobile-nál dolgozott, mégpedig marketing vezérigazgatóként. Winkler János, a T-Mobile üzletág vezetője szerint mérföldkő ez az együttműködés, és a mobil internettel kombinálva egy újabb lépés az internet további demokratizálódása felé. Úgy véli, a Google márkaereje erősíti majd a kereső használatát. Az T-Mobile az év végére a lakosság több mint felét el kívánja érni HSDPA-hálózatával, melynek névleges letöltési sebességét 7,2, feltöltési sebességét pedig 1 megabitre bővíti majd, mely megfelelő alapot nyújt majd a "community szolgáltatások" részére.