Pénzügyi szolgáltató központot épít a Vodafone Csoport Magyarországon
Újabb szolgáltatóközpont létesül a következő két évben hazánkban: a Vodafone körülbelül 9 milliárdos beruházással pénzügyi központot létesít Budapesten. A Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal közösen tartott sajtótájékoztatón Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója egy újabb mérföldkőnek nevezte a döntést, hiszen a központ megépítéséért folytatott versenyben olyan országokat győztünk le, mint India, Németország, vagy Lengyelország.
Központosítás
A központ a Vodafone Csoport hároméves üzleti átalakítási programjának részeként épül meg -- a jelenlegi tervek szerint 2009-ig --, melynek célja, hogy a nagyobb hatékonyság érdekében a Csoporton belüli egyes folyamatokat központosítsa. Aátalakítás során a Vodafone egységes, integrált vállalatirányítási rendszert (Enterprise Resource Planning) hoz létre a pénzügyek, a beszerzés- és termék-előkészítés, valamint a humánerőforrás kezelésére minden olyan vállalatnál, ahol a cég többségi tulajdonnal rendelkezik.
A körülbelül 700 új munkahelyt teremtő, közös pézügyi folyamatokat és ügyleteket kezelő -- különálló szervezetként működő -- szolgáltatóközpont tehát nem regionális, hanem globális feladatokat lát majd el, kiszolgálva az ebben a hónapban már 220 millió előfizetővel rendelkező Vodafone Csoport számtalan leányvállalatát szerte a világon. A projektet várhatóan a magyar kormány a befektetés-támogatási program keretében támogatni fogja, ez általában beruházási támogatást, beruházással kapcsolatos adókedvezményt, és képzéssel kapcsolatos támogatást jelent.
Szellemi tőkében nyerők vagyunk
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter szerint nem véletlenül hozzák Magyarországra a multinacionális vállalatok különböző központjaikat -- jelenleg 12 központokról szóló projektben körülbelül 5400 munkahely teremtéséről zajlanak tárgyalások --, hazánk ugyanis kimagaslóan előnyös helyzetben van a szellemi tőke és a környezet szempontjából. Beck György kérdésre válaszul elmondta, hogy a jelenleginél szorosabb együttműködést kívánnak kialakítani a hazai egyetemekkel.
A program segítségével a Vodafone könnyebben tudja teljesíteni fő stratégiai célkitűzéseit: Európában költségek csökkentését, az erőteljes növekedés biztosítását a feltörekvő piacokon, valamint a cég üzleti portfoliójának hatékonyabb kezelését a nyereség maximalizálása érdekében. A Vodafone várakozásai szerint a rendszer üzleti előnyöket hoz majd a Csoport számára, többek között az erőforrások hatékonyabb felhasználását, jobb információáramlást, nagyobb üzleti agilitást, illetve komolyabb ügyfél-orientációt.