Erőteljesen növekedett 2006-ban a digitális tükörreflexes kamerák piaca
[News.com] Bár a digitális fényképezőgépek piaca egyre lassuló növekedést mutat -- csupán 15 százalékkal bővült 2005-ről 2006-ra --, az IDC legfrissebb statisztikája alapján az egyes kategóriák között jelentős különbségek mutatkoznak. A felsőkategóriás, digitális tükörreflexes fényképezőgépek az átlagot jóval meghaladó mértékben, 39 százalékkal növelték részarányukat ebben a szegmensben.
Drágább gépen nagyobb haszon
A digitális tükörreflexes (digital single-lens reflex, DSLR) kamerák jobb képminőséget kínálnak nagyobb méretű képérzékelő szenzorukkal, nagyobb szabadságot biztosítanak cserélhető objektívjeikkel, de emiatt jóval nagyobbak és jelentősen többe is kerülnek, mint a kompakt digitális fényképezőgépek. A gyártók számára igen kedvező lehet a fokozódó igény, hiszen ezen a termékcsoporton jóval nagyobb profit realizálható, mint az árversennyel sújtott kompakt piacon.
A kategória több új szereplővel is bővült tavaly, az újonc Sony például 326 ezer tükörreflexes fényképezőgépet értékesített az IDC szerint 2006-ban, mellyel a gyártó olyan cégeket előzött meg, mint az Olympus és a Pentax, és harmadik helyre jött fel a piacon. A Samsung és a Panasonic 43 és 36 ezer DSLR-gépet értékesített, az új jövevények így 8 százalékát tették ki az összesen 5,3 millió darabos piacnak.
A Canon a piacvezető
A Canon hihetetlen sikereket könyvelhetett el tavaly, eladásait 578 ezer darabbal növelte -- azaz többel, mint amennyit a három új szereplő együtt eladott --, így 2,46 millió DSLR gépet értékesített a piacon. A második helyre befutó Nikon 36 százalékos növekedést felmutatva 1,74 millió darabot szállított le az üzletekbe 2006-ban. A teljes piac mérete így 39 százalékos növekedést követően 3,8 millió darabról 5,27 millió darabra növekedett az elmúlt évben.
A digitális kamerák piaca 15 százalékkal 105,7 millió darabra bővült 2006-ban, melyből a kompakt készülékek 100,4 millió darabot tettek ki. A kompakt piacot továbbra is a Canon vezeti, mely 22 százalékos részesedéssel rendelkezik, tavaly 17,3 millió kompakt digitális fényképezőgépet adott el.