:

Szerző: Bizó Dániel

2007. április 3. 17:24

Tévéreklámokban is utazik már a Google

[The Wall Street Journal] A Google a televíziós piacon erősíti tovább hirdetési tevékenységét. A keresőóriás az EchoStar Communications céggel kötött megállapodása alapján reklámokblokkokat fog értékesíteni, melyek a szolgálató műholdas adásában jelennek meg. A lépés beleilleszkedik a Google azon törekvésébe, hogy minél nagyobb jelenlétet szerezzen a médiapiacon, ezzel vonzva magához minél nagyobb reklámköltést.

[The Wall Street Journal] A Google a televíziós piacon erősíti tovább hirdetési tevékenységét. A keresőóriás az EchoStar Communications céggel kötött megállapodása alapján reklámokblokkokat fog értékesíteni, melyek a szolgálató műholdas adásában jelennek meg. A lépés beleilleszkedik a Google azon törekvésébe, hogy minél nagyobb jelenlétet szerezzen a médiapiacon, ezzel vonzva magához minél nagyobb reklámköltést.

A Wall Street Journal (WSJ) értesülései szerint a két vállalat mai jelenti be az egyezséget, melynek keretében belül a Google online aukción keresztül fogja értékesíteni az általa lekötött reklámblokkokban a reklámhelyeket. A nyertesek tévéhirdetéseit ezt követően a vállalat továbbítja az EchoStarnak, mely ezt követően beilleszti azt a megfelelő adáshelyekre. Az EchoStart Dish nevű műholdas szolgáltatása nagyjából 13 millió amerikai háztartáshoz ér el.

A Google megállapodásokat tervez további kábelszolgáltatókkal és televíziós csatornákkal. Ezeket a törekvéseket a nagyobb televíziós hálózatok és a médiaügynökségek távolságtartással szemlélik, attól félve, elvesztik az ügyfélkapcsolataik jelentette előnyeiket. A hirdetők ugyanakkor örömmel veszik a Google lépéseit, állítja a vállalat, mivel könnyebben hozzáférhetővé teszik a televíziós reklámozást. Az online hirdetésekhez hasonló rendszer a legnagyobb értéket a kisebb tévécsatornák és szolgáltatók, valamint a kisebb hirdetők számára hozza, és kevéssé lesz hatással a nagyobb csatornákon felbukkanó megakampányokra.

A WSJ úgy tudja, az EchoStar rendszerében a set-top boxok révén nyomon követhető, hogy melyik reklámot hányan látták, és mennyien kapcsoltak el alatta, és ezen adatok alapján kell a hirdetőnek fizetnie -- vagyis a hagyományos televíziós reklámozásnál lényegesen pontosabb képet ad, ahol egy erősen korlátozott mintavétellel dolgoznak. A nézőkről ugyanakkor nem készül profil, sem az adás tematikáját nem veszik kezdetben figyelembe -- legalábbis kezdetben, ugyanis ez adatvédelmi problémákat vet fel. A Google által hozott reklámok és a többi között semmiféle különbség nem lesz látható.

a címlapról

jogsértés

39

Bajban lehet az X az EU-ban

2024. július 12. 13:21

A Bizottság előzetes döntéshozatali eljárása szerint a közösségi platform működése több ponton is törvénysértő.