:

Szerző: Bizó Dániel

2007. március 20. 08:43

Játékokban is hirdetne a Google

[Reuters/HWSW] Igaznak bizonyultak a pletykák: a Google pénteken bejelentette, videojátékokban elhelyezett promócióra szakosodott céget vásárolt. A keresőóriás választása a magánkézben lévő kaliforniai Adscape Mediára esett, mely a videojátékokban hirdetések megjelenítésére alkalmas technológiát fejleszt. Az ügylet pénzügyi részletei nem nyilvánosak, meg nem nevezett források 23 millió dolláros tranzakcióról beszélnek. A lépéssel a Google nyilvánvaló célja, hogy növelni tudja értékesíthető hirdetési felületét.

[Reuters/HWSW] Igaznak bizonyultak a pletykák: a Google pénteken bejelentette, videojátékokban elhelyezett promócióra szakosodott céget vásárolt. A keresőóriás választása a magánkézben lévő kaliforniai Adscape Mediára esett, mely a videojátékokban hirdetések megjelenítésére alkalmas technológiát fejleszt. Az ügylet pénzügyi részletei nem nyilvánosak, meg nem nevezett források 23 millió dolláros tranzakcióról beszélnek. A lépéssel a Google nyilvánvaló célja, hogy növelni tudja értékesíthető hirdetési felületét.

A Google-t sok kritika érte korábban, hogy nem tudta sikeresen diverzifikálni tevékenységét, és forgalmát továbbra is szinte teljes mértékben hirdetési bevételek teszik ki. A vállalat stratégiája azonban jól láthatóan nem a bevételek diverzifikációját célozza, hanem éppen ellenkezőleg: a reklámbevételek további erősítését. A Google által indított szolgáltatások és a cég felvásárlásai lényegében két célt szolgálnak: a hirdetési felület, és/vagy a felhasználói bázis és a látogatásszám további növelése. A Google emiatt 1,6 milliárd dollárt fizetett nemrég a YouTube videomegosztó oldalért.

A videojátékok piaca dinamikusan bővül mind árbevétel, mind az elért felhasználói tömeg tekintetében, nem beszélve a videojátékok virtuális terében eltöltött összidő növekedéséről. Emiatt a játékok, mint fogyasztott média, egyre inkább felértékelődnek a jövőben az új, hatékonyabb és eredményesebb promóciós lehetőségeket kereső vállalatok szemében. Igaz, napvilágot látott már kutatás arra nézve, hogy a játékokban elhelyezett hirdetések alig vannak hatással a játékosokra, alacsony mintavételénél és korlátozott metodikájuknál fogva messze nem perdöntő.

A Google nincs egyedül jövőképével, és nem is elsőként lépett a nagyok közül. A Microsoft már tavaly akvirálta a Massive-ot, 200 millió dollár értékben, mely szintén reklámok játékokban való elhelyezésére szakosodott. A cégnek azóta több üzletet is sikerült megkötnie nagy kiadókkal, úgymint az Electronic Arts, az UbiSoft, a THQ vagy a Take-Two. A reklámbevételek révén a kiadók új üzleti modellekkel kísérletezhetnek, alkalmazkodva a kalózkodáshoz, és lehetővé téve a fejlesztési büdzsék egyébként hosszú távon fenntarthatatlan növekedését.

a címlapról