Újabb eszközöket ad az AdWords hirdetők kezébe a Google
A Google AdWords blogján olvasható információk szerint hamarosan újabb eszközöket ad a hirdetői kezébe a keresőóriás, mellyel segíthet kiszűrni a hamis kattintásokat. Az új funkciók egyike, hogy a hirdető IP-cím alapján letilthatja majd azokat az oldalakat -- jellemzően konkurens weboldalakat -- melyeken nem szeretné, hogy hirdetése megjelenjen.
Ez a tiltási lehetőség elsősorban azért fontos, mert igen elterjedt az a módszer, amikor egy konkurens a nála megjelenő, kattintás-alapú hirdetéseken keresztül "szívja le" a hirdető büdzséjét, ezzel konkrét anyagi kárt okozva, illetve saját hirdetéseit előtérbe helyezve, hiszen a felszabadult helyen saját hirdetése jelenhet meg. Ez az új korlátozó funkió a jövő hónaptól lesz elérhető a hirdetők számára.
A Google emellett továbbfejleszti a szolgáltatás felületét is, így a hirdető azt is megtudhatja majd, hogy a sokat kritizált csalásszűrő módszerek mekkora hirdetési összeget spóroltak meg a számára, illetve még július előtt lehetőség lesz egy szabványosított felületen riportokat küldeni, kivizsgálást kérni ilyen esetekben. A Google szerint a hatalmas piac ellenére a csalási kísérletek jelentős részét képesek kiszűrni, a hamis kattintások aránya 10 százalék alatt van, melyeket még időben elkapnak.
A Google AdSense és AdWords csalásokért nem kell messzire menni, tavaly novemberben a Szerencsejáték Zrt. oldalait használták fel ilyen célokra.