A vártnál jobban teljesített a Nokia, pedig az olcsó telefonjai voltak kelendőek
Közzétette negyedik negyedéves pénzügyi eredményeit a Nokia. A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója emelkedő bevételről és nyereségről számolt be, piaci részesedése azonban változatlan maradt. A vállalat elsősorban az olcsó telefonjainak köszönheti sikerét -- derül ki a jelentésből.
Rekordbevétel
A negyedik negyedévben a Nokia 11,7 milliárd eurós forgalmat ért el, ami éves összehasonlításban 13 százalékos növekedésnek felel meg. A nettó profit ugyanakkor 19 százalékkal 1,27 milliárd euróra nőtt, ami részvényenként 32 eurocentnek felel meg. Az egyszeri tételek nélkül számított eredmény részvényenként 30 eurocent, amely 2 centtel magasabb volt a Blooomberg által megkérdezett elemzők által vártnál.
A mobiltelefon-értékesítésből származó bevétel 14 százalékkal 7,1 milliárd euróra növekedett a negyedév során. A vállalat 106 millió mobiltelefont adott el, ami új rekord a cég történetében. 2005 negyedik negyedévéhez képest az eladási volumen 26 százalékkal bővült. A Nokia becslései szerint a teljes mobilpiac 290 millió darabot tett ki a negyedik negyedévben, ebből a cég részesedése 36 százalékos volt, ugyanannyi mint 2005 végén.
Az olcsó telefonok kellettek a népnek
A Nokia telefonok iránt elsősorban a feltörekvő piacokon -- Dél-Amerika, Kína, Távol-Kelet -- volt erős a kereslet, Európában az eladások mindössze 11 százalékkal nőttek, az Egyesült Államokban pedig közel 40 százalékkal visszaestek. A mobiltelefon-gyártó részleg üzemi eredménye 19 százalékkal 1,2 milliárd euróra nőtt, azonban az adatokat részletesen vizsgálva kiderül hogy ez elsősorban a szigorú költségkontrollnak köszönhető, a cég telefonjai ugyanis átlagosan 89 euróért keltek el, míg 2005 végén még 99 euróba kerültek.
Az Nseries multimédiás készülékek iránt élénk volt a kereslet, a multimédiás divízió 6 százalékkal növelte bevételét, bár a Nokia is elismerte hogy egyes termékei túlságosan késün kerültek a piacra. A vállalat bevallása szerint a negyedik negyedévben leszállított 106 millió mobitelefonból 6 millió tartozott az Nseries családba. A vállalati termékek -- elsősorban az Eseries -- forgalma közel megduplázódott egy év alatt, azonban a divízió újfent veszteséges volt.
A Nokia becslései szerint tavaly világszerte 978 millió mobiltelefont adtak el, az idén a forgalom további 10 százalékkal nőhet. A vállalat előrejelzése szerint meg tudja tartani piaci részesedését.