Szerző: Bodnár Ádám

2007. január 17. 13:06

Egyre többet interneteznek az európaiak

A tavalyi év végén negyedszerre megrendezett Mediascope Europe Study szerint egyre többet interneteznek az európaiak. A több mint 7 ezer résztvevő telefonos megkérdezésén alapuló kutatás azt találta, hogy az európai átlagpolgár 2006-ban heti 11 óra 20 percet töltött online, vagyis 11 százalékkal többet mint 2005-ben. A felhasználók 45 százaléka már heti hét nap kapcsolódik a világhálóhoz, míg az átlag hetente 5,4-szer. Némileg meglepő, hogy az európaiak az interneten töltött idő 70 százalékában magánügyeiket intézik, csak 30 százalék kapcsolatos a munkájukkal.

[HWSW] A tavalyi év végén negyedszerre megrendezett Mediascope Europe Study szerint egyre többet interneteznek az európaiak. A több mint 7 ezer résztvevő telefonos megkérdezésén alapuló kutatás azt találta, hogy az európai átlagpolgár 2006-ban heti 11 óra 20 percet töltött online, vagyis 11 százalékkal többet mint 2005-ben. A felhasználók 45 százaléka már heti hét nap kapcsolódik a világhálóhoz, míg az átlag hetente 5,4-szer. Némileg meglepő, hogy az európaiak az interneten töltött idő 70 százalékában magánügyeiket intézik, csak 30 százalék kapcsolatos a munkájukkal.

A jelentésből kiderül, hogy a szélessáv, illetve a ráépülő szolgáltatások rohamos terjedésével párhuzamosan az internetezési szokások is változnak, és bár még mindig az információkeresés a legtöbbször használt szolgáltatás, egyre népszerűbb a zene- és filmletöltés, valamint az online rádiózás. A kutatás szerint a közösségi oldalak, az internetes telefonálás és üzenetváltás, valamint az online fórumok egyre népszerűbbé válása jelenti majd az internetezés legújabb vonzerejét, amely további felhasználókat vonz majd a világhálóra.

A közösségi oldalakat máris az európaiak közel negyede látogatja rendszeresen -- állítja a Mediascope Europe Study. Egyre népszerűbbé váltak eközben az árakat összehasonlító oldalak, valamint a helyi híreket és információkat, illetve a műszaki tartalmat kínáló szájtok is. A kutatás szerint az internetes fórumok látogatottsága éves szinten harmadával nőtt, a felhasználók harmada már legalább havi rendszerességgel tölt le zenét, 15 százalékuk pedig szokott az interneten telefonálni.

Nem meglepő módon a szélessávon internetezők inkább használják az internetet szórakozásra, mint a betárcsázós felhasználók. A válaszadók 75 százaléka szélessávon csatlakozik a világhálóra, Európában 14 százalékkal nőtt éves szinten a szélessávú penetráció. A növekedés nem látszik megtorpanni, ugyanis a betárcsázós internetet használók harmada jelezte, hogy egy éven belül szélessávra váltana.

A különféle médiumokat -- tévé, rádió, sajtó, internet -- összehasonlítva nem meglepő módon az internetről gondolták a legtöbben, hogy a leggyorsabban nyújtja a kívánt információkat, akkor, amikor szükség van rájuk. Az európaiak többsége úgy véli, hogy az internet időt takarít meg a számukra és tájékozottá teszi őket. Ugyanakkor némileg meglepő, hogy a tévéről gondolták a legtöbben hogy a felhasználó kezébe adja az irányítást, az internet csak második lett ebben az összehasonlításban. Ennek oka vélhetően az, hogy az internet használata még idegen egyesek számára.

a címlapról