Újonchoz képest jól szerepelt a piacon a Microsoft Zune
Újonchoz képest jól szerepelt a Microsoft audiolejátszója az amerikai piacon az ünnepek alatt, de népszerűségben meg sem tudta közelíteni az Apple iPodot. A legnagyobb elektronikai áruházláncok (Best Buy, CompUSA, Circuit City, Staples, RadioShack) forgalmát figyelő Current Analysis jelentése szerint a bevásárlási szezonban -- Hálaadástól az év végéig -- a tíz legkeresettebb MP3-játszó közül 8 Apple-termék volt, a maradék kettő pedig SanDisk modell.
Amint arról beszámoltunk, a Microsoft idén ősszel indította útjára a 30 gigabájtos merevlemezzel felszerelt Zune hordozható lejátszót, amelyhez saját zenebolt is dukál. A lejátszó kijelzője 3 hüvelyk átlójú, természetesen színes és akár "landscape" módban, azaz elforgatva is használható, ezért filmnézésre is remekül használható. A Zune vezeték nélküli hálózati vezérlővel is fel van szerelve, amely segítségével a felhasználók megoszthatják egymással a készülékeiken tárolt anyagokat, például dalokat vagy videókat.
Decemberben a Zune a merevlemezes lejátszók piacának 12 százalékát szerezte meg, ami egyáltalán nem rossz eredmény, ha figyelembe vesszük hogy a Microsoft csak szeptember közepén dobta piacra a készüléket. A Current Analysis adataiból kiderül, hogy a merevlemezes MP3-játszók csupán ötödét adták a teljes forgalomnak, a legtöbben flash memóriás készüléket vásároltak. Az elemzőcég szerint azzal, hogy a Microsoft idén flash memóriás Zune-modelleket is bemutat, jelentős lépést tesz a sikeresebb piaci szereplés felé.
A Microsoft nem titkolja, hogy hosszú távra tervez a Zune-nal: Robbie Bach, a Microsoft Home and Entertainment részlegének igazgatója szerint a vállalat felkészült arra, hogy százmilliókat költsön a Zune audiolejátszók és a kapcsolódó zeneszolgáltatás kifejlesztésére és népszerűsítésére és azt sem bánja, ha a termékvonal még évekig csak veszteséget termel.