A hazai PC-piac élén a Fujitsu Siemens
A harmadik negyedévben a Fujitsu Siemens átvette a vezetést a hazai PC-piacon, de a vállalat a tenyérgépek és az x86-os szerverek szegmensében is az élre állt -- derül ki az IDC adataiból.
A Fujitsu Siemens Computers hazai leányvállalata az év első kilenc hónapjában több mint 81 százalékkal több terméket értékesített mint a megelőző év azonos időszakában, értékesítési árbevétele pedig 50 százalékkal haladta meg a tavalyit. A Fujitsu Siemens legnagyobb arányban a noteszgépek területén fokozta eladásait.
"Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a megalapításunk óta eltelt hét év mindegyikében kivétel nélkül kétszámjegyű növekedést elérve a rendkívül igényes, ugyanakkor árérzékeny magyar piacon jutottunk erre az eredményre" -- mondta az eredmények kapcsán Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója.
Poros hozzátette, hogy a 2007 áprilisáig tartó pénzügyi évben a növekedés motorját az adatközponti infrastruktúrák és szolgáltatások, a felhasználói mobilitást biztosító rendszerek, valamint a digitális otthon alkotják, felhasználói célpiacok tekintetében pedig a kis- és középvállalati szegmensben számít a legdinamikusabb növekedésre a cég.
Az anyavállalat az idei év első félévben a piacot általánosságban sújtó keresleti stagnálás ellenére megőrizte piaci pozícióit, sőt a vállalat történetében először lépte át a 3 milliárd eurós árbevételi küszöböt. Értékesítési árbevétele 3,1 milliárd euró volt, ami 8 százalékkal haladja meg a korábbi perióduséét.