:

Szerző: Bizó Dániel

2006. december 7. 08:35

Offenzívát indít jövőre a Samsung a mobilpiacon

[The Wall Street Journal/HWSW] Régóta a levegőben lóg, hogy a Samsung mobiltelefonos stratégiájának kiértékelését követően új irányt vesz, és nagy erővel belép az alsóbb kategóriás készülékek piacára is. A lépést a Nokia és a Motorola fejlődő piacokon elért sikerei kényszerítik, ezek a vállalatok az utóbbi időben olcsó modelljeikkel jelentős részesedést szereztek a globális tortából, méretgazdaságossági előnyhöz jutva.

[The Wall Street Journal/HWSW] Régóta a levegőben lóg, hogy a Samsung mobiltelefonos stratégiájának kiértékelését követően új irányt vesz, és nagy erővel belép az alsóbb kategóriás készülékek piacára is. A lépést a Nokia és a Motorola fejlődő piacokon elért sikerei kényszerítik, ezek a vállalatok az utóbbi időben olcsó modelljeikkel jelentős részesedést szereztek a globális tortából, méretgazdaságossági előnyhöz jutva.

A dél-koreai vállalat vezetői már egy éve is beszéltek arról, hogy a kizárólag prémium telefonokra koncentráló Samsung olcsóbb készülékekkel rukkol elő, mivel a világpiac nagyobb részén jelentős a kereslet irántuk. Bár Lí Ki-té, a mobilokért felelős elnök már tavaly szeptemberben elhintette ennek lehetőségét, ugyanakkor ezirányban semmi látható lépés nem történt, továbbá a vállalat pr-hadosztálya is igyekezett az elnök szavait úgy átkeretezni, hogy azok semmiképpen ne azt az üzenetet hordozzák, hogy a Samsung lejjebb ad a minőségből, és olcsó, silányabb telefonokat állít elő.

A Samsung piaci észesedése immár 2 éve csökken, az idei harmadik negyedévben 12,2 százalékra esett vissza, miközben a Nokia és a Motorola is jelentősen, több százalékponttal növelték szeletüket, 35,1 valamint 20,6 százalékra. Két évvel korábban a Samsung részesedése még 14,2 százalékot tett ki. Ez persze egy dinamikus piacon is növekvő forgalmat jelent, ugyanakkor a versenyhelyzet romlását mutatja. A Samsung átlagos értékesítési ára (ASP) 175 dollárt tett ki harmadik negyedévben, ami növekvő tendenciát mutat, eközben az olcsó modellek dömpingjével a Motorola és a Nokia 131 és 124 dolláros ASP-t mutatott fel.

A Samsung prémium termékekre alapozó stratégiája több okból is sebezhető. Egyrészt a fejlődő piacok árérzékenysége miatt a drága készülékek nem fogynak jól, másrészt pedig iparági és elemzői vélemények szerint a fejlett piacokon értékesített prémium telefonokon sem lehetséges extra profitrátát realizálni a rendkívül éles verseny miatt. Sőt egyesek megkockáztatják, hogy a Nokia és a Motorola a méretgazdaságosság előnyeit kiaknázva a felsőbb kategóriás modellekéhez hasonló profitárát képesek aratni, ergo a volumenhez képest arányosan magasabb részesedést is szereznek meg a nagyobb gyártók a piacon kitermelt profittömegből.

Lí ígérete szerint a Samsung jövőre offenzívába lendül, és a 60 dolláros vagy olcsóbb modellek arányát 10-15 százalék közé növeli szállításain belül, hogy területet nyerjen vissza. "A piacrészesedésünk nem fog egy helyben állni jövőre" -- fogadkozott az elnök a Wall Street Journal riporterének adott interjújában, egy Hong Kong-i kiállításon. Lí elmondta, hogy elsősorban a világ két legnépesebb országára, Indiára és Kínára koncentrálnak, miközben a prémium portfólió továbbra sem csorbul. A Samsung telefonjainak mintegy 60 százaléka rendelkezik zenelejátszási képességgel, és ezt az arányt továbbra is növelni kívánják -- szögezte le Lí.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról