A biztonsági félelmek elriasztják az embereket az online vásárlástól
Az amerikai internetes kiskereskedők csak az idén 2 milliárd dollár bevételtől estek el azért, mert a fogyasztók biztonsági okok miatt tartanak az online vásárlástól -- derül ki a Gartner által nyilvánosságra hozott adatokból, amelyek egy 5 ezer amerikai felnőtt megkérdezésével készített kutatás eredményeit tartalmazzák.
A piacelemző cég szerint a 2 milliárd dolláros bevételkiesés felét azok az online boltok okozzák, amelyek nem tűnnek elég biztonságosnak és ezért elriasztanak egyes ügyfeleket. Ez visszás helyzetet teremt a szolgáltatók számára, ugyanis a vevők biztonságát szavatoló megoldások többsége láthatatlan, a szem előtt levő jellemzők -- például egy biztonsági logó -- viszont könnyen hamisíthatók. A bevételkiesés másik felét azok okozzák, akik adataik eltulajdonításától tartva egyáltalán nem vásárolnak az interneten.
Az amerikai felnőttek közel fele (46%) állítja, hogy az adatlopástól vagy hacker-támadástól való félelme befolyásolja az internetezési szokásait, beleértve a pénzügyek online intézését, az online fizetést és az internetes vásárlást is. A Gartner elemzése szerint mintegy 33 millió amerikai felnőtt nem használ internetbanki szolgáltatásokat csak azért, mert fél az adatait megadni. A felmérés alapján ezek közöttt 9 millióan vannak olyanok, akik használtak online banki szolgáltatásokat, de a biztonsági aggályok miatt teljesen felhagytak vele.
"A pénzintézeteknek és az e-kereskedelmi szolgáltatóknak növelniük kell az online biztonságot annak érdekében hogy meg tudják tartani az ügyfeleiket, ugyanakkor óvatosaknak kell lenniük, nehogy ez a kényelmes használhatóság rovására menjen" -- mondta Avivah Litan, a Gartner elemzője. A piacelemző cég szerint a cégeknek egyrészt növelniük kell az ügyfeleik bizalmát, másrészt csökkenteniük kell a csalások, visszaélések számát. Ezek a lépések ugyanakkor nem feltétlenül ugyanazokkal a megoldásokkal hajthatók végre, ugyanis a legtöbb, biztonságot szolgáló eszköz láthatatlan a külvilág számára, vagyis a biztonság percepcióján nem segít.
Az ügyfelek bizalmát leginkább az e-mailek rombolják -- állítja a Gartner, amely szerint az e-szolgáltatásoktól távol maradó online népesség többségét az riasztja el a leginkább, ha általa ismeretlen személytől vagy vállalattól kap e-mailt. Ez intő jel lehet azon cégek számára, amelyek e-mailben szeretnének kommunikálni ügyfeleikkel, leváltva a sokkal drágább postaszolgáltatást. A Gartner által megkérdezettek 85 százaléka megnyitás nélkül törli a azokat a levekeket, amelyek érkezésére nem számított.