A magyar reklámpiacra utazik a Microsoft
A Microsoft hazánkban is elindította Windows Live szolgáltatásait , amelyekkel piacvezető pozícióra, valamint az online reklámtorta minél nagyobb szeletére pályázik. A felhasználók számára ingyenes, hirdetésekből működtetett Live szolgáltatásokat eddig 47 országban vezették be.
Míg a globális szoftverpiac idén 131 milliárd dollár körül alakulhat, a hirdetési piac az 520 milliárdot közelíti, ebből az interneten mintegy 17 milliárd dollárral részesedik, de két év múlva már 34 milliárddal -- számol a Microsoft. A magyarországi reklámpiac is évi 25-30 százalékos növekedést mutat, 2006-ban az online hirdetések értéke 7,5-7,8 milliárd Ft-ot érhet el, amely a teljes reklámpiac mintegy 5 százalékát jelenti. Az év első három hónapjában online hirdetésre fordított összeg elérte a 3,379 milliárd Ft-ot, ez 53,5 százalékos növekedés a 2005-ös év azonos időszakáig reklámra fordított összeggel összevetve.
Magyarországon havonta körülbelül 1,34 millió ember használja az MSN Messengert és 900 ezren az MSN Hotmail levelezőrendszert, havonta 1,5 milliárd üzenetet küldve, ami stabil alapot teremt a többi Live szolgáltatás bevezetésének. A nemrég Live Messengerre átkeresztelt üzenetküldő mellett kezdetben a Live Search kereső, a Live.hu személyre szabható kezdőoldal, a Live Safety Scanner víruskereső, valamint az ideas.live.com magyar változata lesz elérhető, amelyeket a későbbiekben követhetnek majd egyéb Live szolgáltatások.
Arend Hendriks, a Microsoft online szolgáltatásokért felelős regionális marketing-menedzsere elmondta, a vállalat elképzelése szerint a Live ugyanaz a felhasználói kapocs lesz az internethez, amit a Windows jelent a számítógépekhez.