A Microsoft kezében a Bungie

A Microsoft azzal a nem titkolt szándékkal vette meg a Bungie-t, hogy a nagyon ígéretes játékot az MS X-Box-ra fejlesszék tovább. Az elismert fejlesztõ team a Microsoft Game Division részlegén belül dolgozik tovább, mint független fejlesztõ stúdió.
A Microsoft játékkiadó részlegének alelnöke, Ed Fries a következõket nyilatkozta: "Ez a felvásárlás jól tükrözi az elkötelezettségünket, hogy a PC és X-Box játékiparban is minél nagyobb üzleti részt szerezzünk. A Bungie egy nagyon tehetséges csapat és úgy gondoltuk, hogy sokat segíthetnek itt a Microsoftnál."
"A Microsoft biztosítja nekünk azokat az alapanyagokat és infrastruktúrát amire szükségünk van ahhoz, hogy nagyszerû játékokat készíthessünk, és azokat világszerte eredményesen értékesíthessük is. Mi pedig segíteni tudunk az X-Box platform népszerûsítésében, ami hamarosan a világ vezetõ játékkonzolja lesz", mondta Alexander Seropian, a Bungie Software Products elnöke. "Ez egy lehetõség, hogy két kitûnõ szoftvercég kihasználja egymás elõnyeit: a Bungie tehetségét a nagyszerû játékok készítéséhez, és a Microsoft hatalmát a piacon."
Bár a Microsoft a Bungie-val együtt a termékeit is megvette, mint pl. a készülõ Halo, de a Take Two Interactive, a régebbi Bungie Software termékek terjesztõje megtartotta a jogokat egyes játékokra, mint a Myth, vagy a készülõ akciójáték, az Oni.
A felvásárlás nagyon érzékenyen érintette a Macintosh játékosokat, mivel a Bungie az eredeti tervek szerint Mac-re is kiadta volna a HALO játékot. A Mac tulajok attól tartanak, hogy most a Microsoft birodalmon belül a Bungie nem foglalkozik többet ezzel a platformmal.
Egy Doug Zartman-nal készített interjúban a Bungie szóvivõjét megkérdezték, hogy mely játékokat készítik ezután Mac-re. "Úgy tudom csak az Oni fog megjelenni erre a platformra," mondta Zartman.
A hír nagy rémületet keltett Mac-es körökben, ami az egyik fanatikus newsgroup-ba írt véleményébõl is kiderül: "A Mac-en való játszás HALOTT!" Mások optimistábbak, és bíznak a Bungie-ban, hogy végül mégis meggondolják magukat.
Egy korábbi Bungie alkalmazott, Tuncer Deniz a Myth II project vezetõje egy interjúban elutasította a Bungie Mac-hez való hûségét: " Addig a napig volt a Bungie Macintosh játékfejlesztõ, amíg ki nem adta a Marathon 2 játékát Windowsra."
