Nyereséges negyedévet zárt a Lenovo
Nyereséges negyedévet zárt a Lenovo, a világ harmadik legnagyobb PC-gyártója, a kínai cég elsősorban a noteszgépeinek köszönheti a jó eredményeket. A vállalat azonban továbbra is nyögi az IBM személyi számítógépes divíziójának felvásárlásával kapcsolatos költségeket.
A júniusban véget ért első pénzügyi negyedévben a Lenovo 38 százalékkal 3,5 milliárd dollárra növelte a forgalmát, a 2005 azonos időszakában elkönyvelt 46 milliós profit után azonban most csak 5 milliós pozitívumot mutatott a mérleg. A megelőző negyedévben a Lenovo azonban még veszteséges volt és az elemzők a most véget ért negyedévben is veszteségre számítottak.
A Lenovo elsősorban a noteszgépeknek köszönheti sikerét, amelyek eladásai 23 százalékkal növekedtek és 1,8 milliárd dolláros bevételt hoztak a konyhára. Piaci elemzők szerint ez jó hír a cég számára, hiszen a piacon a noteszgépek lassan átveszik az uralmat az asztali PC-ktől. Az IDC piackutató vállalat adatai szerint a júniusban véget ért negyedévben a Lenovo a PC-piac 7,7 százalékát birtokolta, míg a megelőző negyedévben csak 7,5 százalékát, egy évvel korábban pedig 6,4 százalékát.
A Lenovo által közzétett számokból azonban kiderül, hogy a cég még mindig csak hazai pályán erős, Kínában 30 százalékkal tudta növelni eladásait, miközben az Egyesült Államokban csupán 6 százalékos bővülést tudott elérni, az EMEA régióban pedig 12 százalékkal visszaesett a forgalma. Az ázsiai régióban -- nem számítva Kínát -- a Lenovo eladásai 3 százalékkal nőttek.