Megdobja az LCD-televíziók eladási mutatóit a labdarúgó világbajnokság
[News.com] A DisplaySearch piackutató vállalat legfrissebb adatai is alátámasztják, hogy a labdarúgó világbajnokságnak köszönhetően második karácsonyi szezont élhettek, élhetnek meg a műszaki áruházak és szaküzletek. Az első negyedév során 135 százalékkal több LCD-televízió talált gazdára, mint egy évvel ezelőtt a hasonló időszakban, míg az LCD-tévék aránya elérte az össze televízióértékesítés 17 százalékát, szemben az egy negyedévvel korábbi, karácsonyi szezon 15 százalékával.
A lapos kijelzővel rendelkező LCD-televíziókból származó bevételek 115 százalékkal nőttek az első negyedévben és elérték a 8,8 milliárd dollárt. Az adatokból látszik, hogy a "legrosszabbul" az LCD-panelek készítői, illetve a televíziógyártók jártak, hiszen a bevételek kisebb mértékben nőttek a darabban mért növekedésnél, azaz az árversenynek köszönhetően folyamatosan csökken az eladási ár, így a gyártók profitja is.
100% növekedés? |
A DisplaySearch előrejelzése szerint az idén világszerte mintegy 40 millió LCD-tévé találhat gazdára. A tavasszal saját márkájú LCD-tévékkel jelentkező Albacomp becslése szerint Magyarországon körülbelül 60 ezer LCD-televíziót értékesíthetnek ebben az évben. |
A gyártók rangsora nem sokat változott az első negyedév során, az élen még mindig a Philips áll, 13,9 százalékot birtokolva a globális LCD-televízió tortából, bár a vállalat csak a negyedik a bevételek alapján készített listán. Érték alapján a Sony az első számú LCD-gyártó, míg az értékesített darabszám szerint a japán gyártó csak a negyedik helyen áll. A Sharp a Samsunggal helyet cserélve előrelépett a második helyre.
A hazai kereskedők sem hagyják ki a kínálkozó lehetőséget, hiszen a postaládákat és szórólaptartókat hetek óta elborítják a szaküzletek LCD-televízió kínálatát tartalmazó prospektusok, szórólapok. Kétségtelen, hogy sokakat egy ilyen sportesemény is elcsábíthat a régi készülék lecserélésére, a nagyobb képernyőjű és korszerűbb LCD-televízió megvásárlására. A június 9-én induló labdarúgó világbajnokságot az RTL Klub és saját sportcsatornája közvetíti.
Az LCD-monitorok szélesvásznú kijelző akár jól is jöhet, hiszen azt már 2003 decembere óta tudjuk, hogy az eseményt kizárólag 16:9 szélesvásznú formátumban közvetítik a helyszínekről, a kérdés már csak az, hogy a magyar csatornákon is ilyen formában továbbítják-e a televíziókészülékek felé.