:

Szerző: Ady Krisztián

2006. május 17. 16:36

A T-Online házatájáról: gyorsul az iWiW, tesztfázisban az IPTV

A T-Online Magyarország az Internet Világnapján tartott sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy továbbra is a távközlési piacon

[HWSW] A T-Online Magyarország az Internet Világnapján tartott sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy továbbra is a távközlési piacon tapasztalható gyors és folyamatos változások motorja kíván lenni. Az elmúlt időszakban végrehajtott akvizícióival -- melyek közül az iWiW felvásárlásról mi is beszámoltunk -- a lakossági és az üzleti felhasználók, partnerek érdekeit, a világhálóban rejlő lehetőségeket kívánja támogatni.

Az iWiW közösségi portál tagjainak száma a felvásárlást követően további 77 ezer taggal bővült, jelenleg már közel 740 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik. A T-Online első körben szeretné az utóbbi időben "megrokkant" szolgáltatás működőképességét visszaállítani, jelenleg már a teljesítményproblémák miatt minden korábban kikapcsolt funkció újra elérhető. A vállalat tervei szerint a további fejlesztéseknek köszönhetően várhatóan egy hónapon belül újra lehetőség lesz meghívók küldésére is.

A vállalat május elején megvásárolta a legnagyobb hazai online hirdetési hálózatot, az Adnetwork Kft.-t is, amellyel rá szeretné irányítani a figyelmet a kis tartalomszolgáltatókra. Felmérések azt mutatják, hogy az évről évre növekvő hazai online reklámpiaci bevételek jelentős része az öt legnagyobb internetes médium oldalán jelennek meg. Ezek mellett azonban több ezer, értékes tartalommal és látogatói közösséggel rendelkező honlap létezik, amely mérete miatt a hirdetők számára láthatatlan, nehezen elérhető.

IPTV

A T-Online a tervek szerint július elejétől megkezdi IP-alapú televíziós szolgáltatása bővebb, publikus tesztjét is, melyet jelenleg még zárt körben, a XI. kerületben tesztelnek. Az ADSL-en otthonunkba érkező IPTV a hagyományos tévézéshez képest vadonatúj élményt ígér, hiszen a már megszokott tévénézési lehetőségen túl az előfizetők olyan új tartalmi szolgáltatásokat is kipróbálhatnak, mint a digitális videotéka, a műsorok egyszerű felvétele, az élő adás megállítása, majd szünet nélküli megtekintése.

A hálózati lefedettséget folyamatosan bővítik, így az év második felére Budapest nagy részén és öt vidéki nagyvárosban indulhat el majd a kereskedelmi szolgáltatás. A jelenlegi tesztidőszakban 35 tévécsatorna és 4 mozicsatorna kínálata érhető el, az IPTV videotékájában pedig több mint 250 film közül válogathatnak a tesztelők. A T-Online jelenlegi tervei szerint 2007 első vagy második negyedévében már a teljes T-Com területen elérhető lesz az internetszolgáltató IPTV-je.

Tatung 5000 set-top-box
Tatung set-top-boxon tesztelik a szolgáltatást

A vállalat már tárgyalásokat folytat tematikus mini csatornacsomagokról is, melyek a kínálat további bővítését tehetnék egyszerűen lehetővé. A T-Online emellett azt is teszteli, hogy mekkora körben nyújt lehetőséget az ADSL-végpontokon elérhető sávszélesség két set-top-box kiszolgálására, így két különböző adás egyidejű vételére -- igen ritka ma már az a háztartás, ahol mindenki ugyanazt a csatornát nézi. A két párhuzamos adáshoz, a két vevődoboz kiszolgálásához legalább 5 megabit/s-os plusz sávszélesség szükséges az internet sávszélességén felül, így ezzel a lehetőséggel valószínűleg csak a T-Com ADSL-hálózati berendezéseihez meglehetősen közel lakók élhetnek majd.

A T-Online Magyarország egyedi tartalommal bővíti az Origo portált is, a FIFA 2006-os labdarúgó világbajnokság közvetítési jogainak tulajdonosával, az Infront WM AG-vel a napokban licenc-szerződést ír alá, amely a világbajnokság összefoglalóinak internetes jogaira vonatkozik. A szerződés értelmében a T-Online Magyarország a június 9-én kezdődő VB kapcsán a világbajnoki mérkőzések összefoglalóiról, a napi összefoglalókról, a csoport összefoglalókról, a legjobb csapatról, játékosról, a legszebb gólokról és a legjobb góllövőről készült, körülbelül 4 perces videoanyagokat tesz majd ingyenesen letölthetővé.

a címlapról