Szerző: Ady Krisztián

2006. április 11. 14:27

Magyar nyelvű Live-val és támogatással érkezik hazánkba az Xbox 360 játékkonzol

Egymásnak ellentmondó időpontok láttak napvilágot az elmúlt napokban a külföldi médiában, melyek a Microsoft közép- és kelet-európai, illetve dél-amerikai Xbox 360 stratégiájára vonatkoztak. Egyes hírek szerint a redmondi óriás 2008 végéig, míg mások szerint 2007 végéig tervezi hivatalosan útjára indítani a konzolt ezekben a térségekben. A hírekben az Xbox európai fejét, Chris Lewist idézték.

[HWSW] Egymásnak ellentmondó időpontok láttak napvilágot az elmúlt napokban a külföldi médiában, melyek a Microsoft közép- és kelet-európai, illetve dél-amerikai Xbox 360 stratégiájára vonatkoztak. Egyes hírek szerint a redmondi óriás 2008 végéig, míg mások szerint 2007 végéig tervezi hivatalosan útjára indítani a konzolt ezekben a térségekben. A hírekben az Xbox európai fejét, Chris Lewist idézték.

Ne ess pánikba!

Ha ezek az időpontok általános érvényűek lennének, az a hazai játékosok számára jelentős csúszást jelentene a Microsofttól korábban szerzett információkhoz képest. Lapunk friss értesülései szerint a Microsoft Magyarország továbbra is 2006 őszére, még a rivális Playstation 3 konzol debütálását megelőző időszakra tervezi az Xbox 360 hazai elindítását, mely egybecseng a Lewis által jelzett törekvéssel, mely szerint ezeken a területeken is szeretné megerősíteni pozícióját a Microsoft még a rivális konzol érkezése előtt.

Különösen jó hír, hogy Chris Lewis szerint Kelet-Európa stratégiailag fontos területeit hazánk, Csehország, Lengyelország és Oroszország képviseli, így hivatalos formában várhatóan itt kerülnek legkorábban piacra a játékkonzolok. Ez egyben azt is jelenti, hogy az ezekben az országokban megvásárolt konzolok teljesen lokalizált, adott nyelvre, így magyarra is lefordított Live online rendszerhez csatlakozhatnak, a Microsoft pedig magyar nyelvű telefonos támogatást is biztosít majd a készülékekhez.

A hivatalos csatornán keresztül országunkba behozott konzolokat a Media Markt szórakoztatóelektronikai áruházakban, illetve a DSG International csoporthoz tartozó boltokban, például a Saturn üzleteiben is meg lehet majd vásárolni, melyekhez a Microsoft teljes támogatást, szervizhátteret is biztosít majd a magyar nyelvű Live és helpdesk mellett. A Media Markt polcain már most is megtalálhatók az Xbox 360 Core csomagok, illetve az opcionálisan megvásárolható vezeték nélküli játékvezérlők, ezek azonban még nem a Microsofton keresztül kerülnek be az országba.

Európa is fontos

Észak-Amerika után Európa lehet a Microsoft legfontosabb piaca, mivel a szoftveróriás továbbra sem tud a konzolok őshazájában, Japánban zöldágra vergődni az Xbox 360-nal. A japánoknak nem kell a következő generációs játékgép, annak ellenére sem, hogy a vállalat az amerikai árnál is jóval olcsóbban, nagyobb veszteséget elkönyvelve értékesíti a szigetországban a konzolt. Az első negyedév során Japánban valamivel több mint 30 ezer fillérekért értékesített Xbox 360 talált gazdára, tehát jó eséllyel még a decemberi indítókészlet sem fogyott el.

A Microsoft kicsit mostohán bánik az európai játékosokkal, ezt jelzi az is, hogy miközben Észak-Amerikában lassan sikerül felszámolni az ellátásban jelentkező problémákat, Európában ugyanannyi euróért lehet megvásárolni a konzolt, mint Észak-Amerikában dollárban. Ezt az árképzési metódust sajnos nem csak a Microsoft alkalmazza, az euró és dollár árfolyama pedig nem 1:1-hez.

Xbox 360 konzol

A gamefront.de értesülései szerint június 29-én próbálkozik újra Japánban a Microsoft, ekkor lesz a következő partraszállás napja. Ezen a napon jelenne meg egyszerre több nagyszabású játékcím is (Chrome Hounds, Bullet Witch, Ghost Recon Advanced Warfighter), további részletek, a marketing új irányvonala, főbb elemei azonban egyelőre továbbra sem ismertek.

A japán piac elsősorban a japán játékfejlesztők miatt fontos a Microsoftnak, a szigetországban ugyanis számos olyan játék születik, mely a világ más területein is rendkívüli sikerekre számíthat, esetleg olyan húzócím lehet, mely a konzol eladásait is felturbózhatja. A japán vásárlók nélkül azonban a kiadók kétszer is meggondolják, fejlesszenek-e a lényegesen kisebb piacot jelentő európai és amerikai területeknek.

a címlapról