A Microsoft kezében a Lionhead Studios
Peter Molyneux |
"Peter Molyneux az ipar legnagyobb látnokai közé tartozik és csatlakozása hozzánk rendkívül fontos mind az interaktív szórakoztatás, mind a Microsoft Game Studios jövője szempontjából" -- mondta Shane Kim, a Microsoft játékokkal foglalkozó részlegének vezetője. Molyneux szerint a felvásárlás révén a Lionhead megszerzi azt a fajta stabilitást, amely nélkülözhetetlen a következő generációs játékok fejlesztéséhez.
A Microsoft a múltban több neves játékfejlesztő stúdiót is magáévá tett, például a Halót fejlesztő Bungie-t vagy az Age of Empires sorozatról ismert Ensemble Studiost, illetve a Rare-t. Az összes akvizícióra jellemző, hogy a felvásárlások után a csapatok viszonylag önállóak maradtak, ahogy a brit Lionhead sem hagyja el a szigetországot a Microsoft kedvéért és továbbra is a London közlében levő főhadiszállásukon dolgoznak tovább.
A felvásárlás híre nem sokkal azután érkezett, hogy a Lionhead 20 százalékkal csökkentette dolgozóinak létszámát és bejelentette, hogy összesen két játék elkészítésére kíván koncentrálni -- ezek közül az egyik minden bizonnyal a Fable 2. Molyneux szerint azonban ezek a döntések még azelőtt megszülettek, hogy a Microsofttal megkezdődtek volna a tárgyalások. Molyneux egyébként éppen a tárgyalások miatt nem vett részt a márciusi Game Developers Conference-en, ahol a távolmaradása sokaknak fel is tűnt.
Peter Molyneux 1987-ben alapította a Bullfrog fejlesztőstúdiót, amely korszakos jelentőségű játékokkal -- Populous, Dungeon Keeper, Syndicate -- hívta fel magára a figyelmet. A céget végül felvásárolta az Electronic Arts, azonban Molyneux erről már csak a lapokból értesülhetett, mivel 1997-ben elhagyta a Bullfrogot és megalapította jelenlegi vállalatát, a Lionhead Studiost, amelynek legismertebb játékai a Black & White és a Fable.