:

Szerző: Bodnár Ádám

2006. március 13. 13:01

Cisco: Egységes IP-kommunikációs infrastruktúra

A Cisco bemutatta Cisco Unified Communications elnevezésű egységes kommunikációs rendszerét, amely lehetővé teszi a hang-, adat- és videoátviteli alkalmazások integrálását az IT infrastruktúrán.

[HWSW] A Cisco bemutatta Cisco Unified Communications elnevezésű egységes kommunikációs rendszerét, amely lehetővé teszi a hang-, adat- és videoátviteli alkalmazások integrálását az IT infrastruktúrán.

Integrált hang-, adat- és videokommunikáció

Az IP-kommunikációs rendszerek második generációja már nem csupán telefóniáról szól, hanem olyan sokoldalú multimédiás kommunikációs környezetet kínál, amelyben a hang-, a video- és az adatkommunikáció teljes mértékben integrálódik. A Cisco Unified Communications egységes kommunikációs rendszer olyan nyílt és bővíthető platform, amely többek között képes tájékoztatást adni a hívott fél elérhetőségéről és biztosítja a mobiltelefóniával való integrációt is.

A Cisco Unified Communications rendszer a Cisco IP-kommunikációs portfólióján alapul, amelyben új elemként jelenik meg a Cisco Unified Personal Communicator, a Cisco Unified Presence Server és a Customer Interaction Analyzer. A Cisco Unified Personal Communicator a munkatársak közti gyors, valós idejű információcserét szolgálja felhasználóbarát grafikus kezelőfelületével, amelyen sokféle kommunikációs alkalmazást lehet egyidejűleg használni.

A Cisco Unified Presence Server folyamatosan jelzi az adott felhasználó elérhetőségét, azaz tájékoztat arról, hogy a keresett fél éppen telefonál, személyi számítógépénél vagy valamilyen videoterminálnál ül-e. A Cisco Unified Presence Server a jelenléti adatokat számos helyről gyűjti be, ehhez igénybe veszi a hálózatot, a Cisco Unified CallManager híváskezelőt, valamint más gyártók olyan eszközeit, amelyek a SIP protokollt és annak SIMPLE (SIP for Instant Messaging and Presence Leveraging Extensions) kiterjesztéseit használják.

Új szolgáltatás még az ügyfél-interakciók elemzése (Customer Interaction Analyzer), amellyel értékelhetővé és optimalizálhatóvá válik az ügyfelekkel való kommunikáció. Az ehhez felhasznált információ az ügyfelek önkiszolgáló ügyintézési műveleteiből vagy az ügyfélszolgálattal folytatott beszélgetéseiből származik. A beszélgetések üzleti összefüggésben értelmezhetők, felhasználhatók az ügyintézők képzésére, az ügyfélszolgálati folyamatok optimalizálására és az önkiszolgáló ügyintézés forgatókönyveinek átírására.

Wi-Fi képes okostelefonok várhatók

A Cisco egyúttal egy sor új telefonkészüléket és a meglévő alkalmazásokhoz való frissítéseket is bemutatott. A vállalat tervei között szerepel, hogy a vezeték nélküli készülékek legnagyobb gyártóival, mint például a Nokiával és a RIM-mel együttműködve Wi-Fi és GMS-kompatibilis okostelefonokat dobjon piacra.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról