Egy évet is csúszhat a PlayStation 3
A neves Merril Lynch elemzőcég szerint a Sony akár egy évet is csúszhat a PlayStation 3 konzol bemutatásával, ráadásul a gyártási költségek is jóval meghaladhatják a tervezettet. Mivel a fogyasztói ár területén a konkurens versenyzők miatt a Sonynak kicsi a mozgástere, ez azt jelentheti, hogy a hardvergyártás a vártnál lényegesen nagyobb veszteséget okozhat a cégnek.
Változnak az évszakok
A Financial Times vasárnapi számában Hitoshi Kuriyama elemzőt idézi, akinek hírforrásai szerint a Sony akár 6-12 hónappal is elhalaszthatja a régóta várt konzol piaci premierjét. A vállalat eredetileg azt ígérte, hogy a PlayStation 3 az idén tavasszal kerül a japán boltokba, az Egyesült Államokba (és Európába) pedig karácsony előtt érkezik. A Merril Lynch szerint azonban sokkal valószínűbb egy őszi japán és egy jövő tavaszi amerikai megjelenés.
A lehetséges késést támasztja alá az is, hogy a japán szórakoztató-elektronikai óriás legújabb konzolját még senki sem látta működés közben. A tavaszra tervezett japán premier előtt pár hónappal a PlayStation 3 képességeit a különféle rendezvényeken még mindig csak előre felvett videók segítségével mutatják be, a kiállított konzolok pedig csak üres műanyagdobozok, belsejük üres.
A Sony szóvivője hivatalosan cáfolta ugyan a késést és puszta spekulációnak minősítette a Merril Lynch állítását, a háttérben azonban mégis lehet valami, a BBC ugyanis egy meg nem nevezett Sony-képviselőt idéz, aki szerint a vállalat valóban idén tavaszra tervezi a piaci bevezetést, azonban "nem véglegesített műszaki paraméterek miatt" ez későbbre tolódhat.
Túl drága a gyártás?
A Merril Lynch a premier csúszása mellett a gyártási költségek elszabadulását is vizionálja. Az elemzőcég szerint a PlayStation 3 előállítása darabonként akár 900 dollárba is belekerülhet. Korábban szintén a Merril Lynch úgy becsülte, a konzol gyártása 500 dollárjába kerül majd a Sonynak, és mivel a készüléket a versenyképesség fenntartásához az előállítási ár alatt alatt kell majd adni, a premier utáni három évben a Sony több mint kétmilliárd dollárt veszít a hardveren.
Az 500 dolláros költség ráadásul csak a PlayStation 3 előállítására vonatkozik és nem tartalmazza a bevezetést támogató marketing-kampány horribilis árát. A Merryl Lynch szerint korábban a Sonynak meg sem kottyantak volna ezek az elképesztő összegek, mivel a vállalat korábbi otthoni konzoljai, a PlayStation és a PlayStation 2 gyakorlatilag versenytársak nélkül érkeztek a piacra. Most azonbban a PlayStation helyzete igen speciális, hiszen ez minden idők legdrágább Sony-konzolja, egy potens ellenfél, az Xbox 360 pedig már piacon van, ráadásul szép sikereket ér el.