Az átszervezéseknek és a felvásárlásoknak köszönheti a növekedést a Magyar Telekom
Straub Elek |
2005-ben a Magyar Telekom 620,7 milliárd forintra növelte bevételét, a mobil és adatátviteli szolgáltatásokból származó bevételek növekedése ellensúlyozta a vezetékes szegmens forgalomcsökkenését. A Telekom Montenegro Csoport eredményeinek konszolidálása 19,9 milliárd forinttal dobta meg a bevételt, enélkül a Magyar Telekom forgalma az előző évihez képes szinte változatlan volt. A 2005-ös EBITDA 249,9 milliárd forintot tett ki.
A vezetékes szegmens bevételei 0,9 százalékkal 331,1 milliárd forintra csökkentek, mivel az adatátviteli szolgáltatásokból (főként ADSL) származó bevételek csak részben tudták ellensúlyozni a visszaesést. A szélessávú csatlakozások száma az év végére elérte a 358 ezret, az adatátviteli szolgáltatások bevétele pedig 19,9 százalékkal emelkedett. A mobil szegmens forgalma ugyanakkor 8,4 százalékkal 289,6 milliárd forintra nőtt, bár ez elsősorban az ügyfélszám növekedésének tudható be, mivel a vállalat közelménye szerint az egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel (ARPU) közel változatlan maradt.
Straub Elek elnök-vezérigazgató elmondása szerint a Magyar Telekom a közeljövőben a további akvizícióktól várja a növekedést. "Megvásároltuk a Telekom Montenegrót, Bulgária legnagyobb alternatív szolgáltatóját, az Orbitelt, és folyamatban van a Dataplex akvizíciója. Az említett befektetéseknek köszönhetően a 2006-os és 2007-es évben 3 százalék feletti, egyszámjegyű bevételnövekedést kívánunk elérni, és a jövőben is elkötelezettek leszünk a megfelelő akvizíciók formájában kínálkozó növekedési lehetőségek felkutatása iránt" -- fogalmazott Straub.