:

Szerző: Bodnár Ádám

2006. január 16. 11:02

Otthoni szórakoztató termékek várhatók a Linksystől

[FT/HWSW] A hálózati eszközök piacát vezető Cisco Systems hamarosan meg kíván jelenni termékeivel az otthoni szórakoztató elektronikai termékek szegmensében is, közvetlenül versenyezve olyan nagyágyúkkal mint a Sony vagy a Samsung. A Cisco kisvállalati és otthoni márkája, a Linksys azonban csak olyan berendezéseket kínálna, amelyek képesek az internetre csatlakozni, erről Charles Giancarlo, a Cisco fejlesztési igazgatója és a Linksys részleg vezetője számolt be egy interjúban, amelyet a Financial Times-nak adott.

[FT/HWSW] A hálózati eszközök piacát vezető Cisco Systems hamarosan meg kíván jelenni termékeivel az otthoni szórakoztató elektronikai termékek szegmensében is, közvetlenül versenyezve olyan nagyágyúkkal mint a Sony vagy a Samsung. A Cisco kisvállalati és otthoni márkája, a Linksys azonban csak olyan berendezéseket kínálna, amelyek képesek az internetre csatlakozni, erről Charles Giancarlo, a Cisco fejlesztési igazgatója és a Linksys részleg vezetője számolt be egy interjúban, amelyet a Financial Times-nak adott.

Linksys DVD, házimozi, hifi

Giancarlo szerint a fogyasztói igények változása nyitja meg az utat a Cisco számára, hogy egy teljesen új területen jelenjen meg. "A fogyasztói elektronikai vállalatok az önálló berendezésekre szakosodtak, de a piaci viszonyok változnak" -- magyarázta Giancarlo. "Az internet és a hálózati hozzáférésre való igény elegendő ok számunkra hogy belépjünk egy új piacra." A hírek szerint a Linksys hamarosan házimozi-berendezéseket, hifi-tornyokat, DVD-játszókat mutat be, amelyek képesek a számítógépen tárolt tartalmakat és interneten sugárzott műsorokat is lejátszani..

Az utóbbi időben a nagy szórakoztató-elektronikai gyártók is egyre inkább elmozdulnak a hálózatba köthető berendezések irányába, a legjobb példát erre talán a számítástechnikai piacon is érdekelt Sony mutatja, amely kínál kifejezetten otthoni médiaszervereket. Giancarlo szerint a Cisco közeli kapcsolata az internetes szolgáltatókkal -- például a Google-lal vagy a Yahoo-val -- komoly előnyt biztosít számukra a nagy szórakoztató cégekkel vívandó versenyben, bár a Sony esetében ez valószínűleg nem igaz, hiszen a japán vállalat egyben a tartalomipar egyik legnagyobb szereplője is, jelentős saját filmstúdióval és zenekiadóval.

Előkészületek

A Cisco kisvállalati és otthoni termékeket gyártó részlege, a Linksys már évi 1 milliárd dolláros forgalmat bonyolít és jelenleg is kínál multimédiás termékeket, illetve internetes telefonkészülékeket az otthoni felhasználók számára. A cég tavaly októberben mutatta be a CIT200 típusjelzésű vezeték nélküli VoIP-telefont, amellyel Skype-hívások bonyolíthatók. Ezt a készüléket még a PC-hez kell csatlakoztatni, a legújabb ilyen telefonok azonban már PC nélkül is képesek internethívásokat indítani.

A Linksys kínálatában szerepenek még vezeték nélküli médiaadapterek és média extenderek, amelyek segítségével a számítógépen tárolt anyagokat -- zenéket, filmeket, képeket -- lehet a nappaliban a tévékészüléken vagy házimozin megtekinteni. Novemberben a Cisco 6,9 milliárd dollárért megvásárolta a Scientific Atlantát, amely televíziós set-top boxokat gyárt, korábban pedig szintén a Cisco tulajdonába került a hálózatra kapcsolható DVD-lejátszóiról ismert dán KiSS Technology. Ezek a lépések már előrejelezték a Cisco terveit, hogy a nappali irányába terjeszkedne.

a címlapról