Az Adobe tulajdonában a Macromedia
Az Adobe Systems és a Macromedia felvásárlása december 3-án végleg lezárult, így a vállalat az Adobe tulajdonába került. A felvásárlás lezárultát követően a Macromedia részvények már nem üzletelhetők és a Macromedia részvényesek a felvásárlás befejezésekor 1,38 Adobe törzsrészvényt kapnak minden egyes Macromedia törzsrészvényért.
az Adobe áprilisban jelentette be, hogy egy 3,4 milliárd dolláros részvénycserés ügylet keretén belül felvásárolja a Macromediát. Az amerikai versenyügyi hatóságok jóváhagyását már korábban megszerezték a vállalatok, a közelmúltban pedig sikerült beszerezni az összes szükséges engedélyt.
Az Igazságügyi Minisztérium júliusban indított szigorú vizsgálatot a tervezett egyesülés ügyében és mindkét cégtől részletes információkat kért be a webszerkesztő és grafikus alkalmazásaikról. A hatóságok elsősorban a multimédiás tartalmak létrehozására szolgáló szoftvereszközök piacán kialakult versenyhelyzetet vették szemügyre, és azt vizsgálták, hogy az egyesülés hogyan befolyásolja a piaci erőviszonyokat, a többi szereplőt, az árakat és a vásárlókat.
Küzdelem
Az Adobe és a Macromedia házasságának oka a jövőbeli növekedési lehetőségek kihasználása, illetve a hatásosabb küzdelem az egyre fenyegetőbb ellenféllel, a Microsofttal szemben, nem csak a PC-s, hanem a mobil vagy a kézigépes világban is. A Meta Group elemzőcég szerint a Microsoft és az Adobe közötti háború a küszöbön áll: Redmond már jelenleg is fenyegetőnek érzi a PDF formátum terjedését és következő generációs operációs rendszerében, a Vistában bevezet egy saját, a PDF-et kiváltó dokumentumformátumot, a Metrót. Emellett azonban a Microsoft a PDF irányába is nyit, a vállalat nemrég közölte, hogy az Office következő változatában a dokumentumokat PDF formátumba is lehet majd menteni.
A Macromedia első számú terméke a Flash, amely ma már nem csak a weben, hanem mobiltelefonokon is terjed. A vállalat várakozásai szerint 5 év múlva az eladott mobiltelefonok háromnegyede képes lesz Flash animációk megjelenítésére.