Egyre többen használnak internetes bankot
Június végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 604 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ez éves szinten 53 százalékos növekedést jelent -- derül ki a T-Mobile, a Sun Microsystems éa a GKI közös felméréséből. Az év végéig várhatóan 700 ezerre nő a lakossági ügyfelek száma. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 96 ezer volt, ami 58 százalékos éves növekedést takar, a becslések szerint év végére 105 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül.
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a számlainformációk lekérdezése, illetve a mobilegyenleg feltöltése került. A részvények vételén/eladásán és a hiteligénylésen kívül a többi online banki szolgáltatás -- például befektetési termékek, csoportos beszedési megbízás -- tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.