:

Szerző: Ady Krisztián

2005. november 18. 15:28

Merevlemezről memóriára váltott Neeon lejátszójánál a Creative is

Bár a Creative korábban célul tűzte ki, hogy letaszítja trónjáról az Apple-t, a jelek szerint folyamatosan lemaradásban van riválisához képest. A vállalat májusban mutatta be az 5 és 6 gigabájtos merevlemezzel szerelt Zen Neeon lejátszókat, melyekből most a riválishoz hasonlóan memóriás változatokat is piacra dob, feltehetően az iPod nanóra válaszul.

Bár a Creative korábban célul tűzte ki, hogy letaszítja trónjáról az Apple-t, a jelek szerint folyamatosan lemaradásban van riválisához képest. A vállalat májusban mutatta be az 5 és 6 gigabájtos merevlemezzel szerelt Zen Neeon lejátszókat, melyekből most a riválishoz hasonlóan memóriás változatokat is piacra dob, feltehetően az iPod nanóra válaszul.

A memóriás Zen Neeon lejátszókat 512 megabájtos, 1 és 2 gigabájtos változatokban lehet majd megvásárolni. A fejlettebb, kétszínű OLED-kijelzőkkel szerelt audiolejátszók egyéb képességeikben megfelelnek a korábbi merevlemezes változatoknak, MP3 és WMA dalok lejátszása mellett rádiótunerrel is ellátták őket. Az alig 80 x 47 x 16 mm-es készülékek 55 grammot nyomnak, 20 grammal könnyebbek a merevlemezes Zen Neeonoknál.

A memóriás változatok 32 órán át működnek egyetlen feltöltéssel. A lejátszók 120, 160 és 220 dolláros (~26-46 ezer forint) ajánlott áron kerülnek az üzletekbe az Egyesült Államokban, tehát kedvezőbb áron kaphatók, mint a rivális modelljei. Az európai forgalmazás ugyanakor egyelőre kérdéses, pedig a Creative lejátszói rendívül sikeresek Európában.

A Creative a GfK piackutató legutóbbi jelentése szerint első helyre került a memóriás MP3-lejátszók európai piacán, így teljesen érthetetlen, hogy a vállalat miért nem forgalmazza Európában a memóriás Zen Neeon lejátszókat.

a címlapról