Felére esett vissza az Amazon profitja
Közel felére csökkenő profitról számolt be az internetes gazdaság egyik ikonja, az Amazon. A vállalat egy év alatt ugyan 1,5 milliárd dollárról 1,9 milliárd dollárra növelte negyedéves bevételét, de nyeresége 54 millió dollárról 30 millióra, részvényenként 7 centre esett vissza. Elemzők átlagosan 9 centes profitot vártak, amelyet a vállalat el is ért volna, ha egy szabadalombitorlási per lezárásaként nem kellett volna 40 millió dollárt kifizetnie.
Az észak-amerikai eladások 28 százalékkal 1,04 milliárd dollárra nőttek, főleg az új Harry Potter könyv megjelenésének köszönhetően, amelyből az Amazon összesen 1,6 millió példányt adott el. A nemzetközi értékesítés 26 százalékkal 817 millió dollárra emelkedett. A webáruházak közötti gyilkos versenyben az Amazon tovább szélesítette termékkínálatát, fejlesztette weboldalát és bővítette raktárkapacitását, emellett költséges vevőcsalogató akciókat, például ingyenes kiszállítást vezetett be, amelyeknek köszönhetően a működési költségek 48 százalékkal ugrottak meg.
A piaci szakértők attól tartanak, az erősődő versenyben elvész az Amazon nyeresége, ráadásul egyre kevesebb a lehetőség arra, hogy a cég kiterjessze az általa értékesített árutípusok számát. A kezdetben kizárólag internetes könyváruházként működő Amazon kínálatában ma már CD-k, DVD-k, elektronikai berendezések, ruhák és cipők, órák és ékszerek, szépségápolási cikkek, játékok, lakberendezési cikkek, valamint sportszerek is szerepelnek.
Az Amazon a negyedik negyedévre 2,86 és 3,16 milliárd dollár közötti bevételt vár, a Wall Street elemzői 3,08 milliárd dollárra számítottak. A teljes évre a vállalat 8,37 és 8,67 milliárd dollár közötti bevételt jelzett előre, ez éves szinten 21-25 százalékos emelkedést jelentene. Az éves üzemi eredmény 403-478 millió dollár között várható, ez legrosszabb esetben 9 százalékos csökkenés, legjobb esetben 8 százalékos növekedés a tavalyi adatokhoz képest.