Minisztériumi ámen az Adobe-Macromedia ügyletre
Az Adobe és a Macromedia bejelentették, hogy az amerikai Igazságügyi Minisztérium nem ellenzi a két vállalat összeolvadását. Emlékezetes, hogy a Minisztérium júliusban szigorú vizsgálatot indított az Adobe és a Macromedia tervezett ehgyesülésének ügyében és mindkét cégtől részletes információkat kért be a webszerkesztő és grafikus alkalmazásaikról.
Amint az ismert, az Adobe áprilisban jelentette be, egy 3,4 milliárd dolláros részvénycserés ügylet keretén belül felvásárolja a Macromediát. A megállapodás szerint a Macromedia részvényesei minden papírjukért 0,69 Adobe-részvényt kapnak. Az ügyletet mindkét cég igazgatótanácsa elfogadta. A vállalatok úgy vélik, hogy a felvásárlás még az ősz folyamán lezárulhat.
A hatóságok elsősorban a multimédiás tartalmak létrehozására szolgáló szoftvereszközök piacán kialakult versenyhelyzetet vették szemógyre. Jogi szakértők szerint nem váratlan, hogy az Igazságügyi Minisztérium újabb információkat kért be az Adobe és a Macromedia termékeivel kapcsolatban. A jelentős felvásárlásokat a tröszellenes hatóságok mindig szigorúan megvizsgálják, ráadásul jelen esetben mindkét cég azonos piacon tevékenykedik. A Minisztérium annak hatásait vizsgálta, hogy az egyesülés hogyan befolyásolja a piaci erőviszonyokat, a többi szereplőt, az árakat és a vásárlókat.
Az Adobe és a Macromedia házasságának oka a jövőbeli növekedési lehetőségek kihasználása, illetve a hatásosabb küzdelem az egyre fenyegetőbb ellenféllel, a Microsofttal szemben nem csak a PC-s, hanem a mobil vagy a kézigépes világban is. A Meta Group elemzőcég szerint a Microsoft és az Adobe közötti háború a küszöbön áll: Redmond már jelenleg is fenyegetőnek érzi a PDF formátum terjedését és következő generációs operációs rendszerében, a Vistában bevezet egy saját, a PDF-et kiváltó dokumentumformátumot, a Metrót. Emellett azonban a Microsoft a PDF irányába is nyit, a válllalat nemrég közölte hogy az Office következő változatában a dokumentumokat PDF formátumba is lehet majd menteni.
A Macromedia első számú terméke a Flash, amely ma már nem csak a weben, hanem mobiltelefonokon is terjed. A vállalat várakozásai szerint 5 év múlva az eladott mobiltelefonok háromnegyede képes lesz Flash animációk megjelenítésére.