A HP vezető az ITIL-hez kapcsolódó szolgáltatások piacán
Magyarországon több mint 20 ITIL (IT Infrastructure Library) alapú HP OpenView projekt indult el, amelyek közül is kiemelkedik a T-Mobile Magyarországnál megvalósuló, az egész vállalatot átfogó ITIL-es Service Desk projekt -- hangzott el a Hewlett-Packard tegnapi sajtótájékoztatóján.
Játszva tanulni
Az ITIL valójában nem más, mint az informatikai szolgáltatások minőségének javítására alkalmazott gyakorlatok ("best practices") gyűjteménye. Az ITIL Nagy-Britanniából származik és a 90-es évek közepe óta de facto, pár éve pedig valódi szabványa az informatikai üzemeltetésnek. Az ITIL jelenleg BS15000 (British Standard) szabány formájában létezik, de már Magyarországon is megjelent előszabványként (MSZE 15100) és néhány éven belül ISO 20000 szabványként is elérhető válik világszerte.
A HP közelmúltban kifejlesztett szimulációs játéka élvezetessé és hatékonnyá teszi az ITIL-oktatást. A szimuláció során a játékosok egy Formula 1-es versenyistállónak nyújtanak informatikai szolgáltatásokat. Miközben a résztvevők egyre jobban elsajátítják az ITIL-eszközök és folyamatok alkalmazásának mikéntjét, a csapat minden futamon egyre nagyobb teljesítményt ér el az elméletben tanultak gyakorlati alkalmazásával. Magyarországon a nyári bevezetés óta több mint 100 résztvevője volt már a szimulációnak.
A HP első az ITIL-piacon
Bukits Róbert, a HP Magyarország Szoftver Megoldások üzletág igazgatója elmondta, a vállalatnál az OpenView-val kapcsolatos bevételek az idén máris 85 százalékkal felülmúlják a tavalyi szintet, noha a HP még nem ért a pénzügyi évének végére. Bukits szerint a HP egyértelműen vezető szerepet tölt be az ITIL-hez kapcsolódó szolgáltatási piacon, a cég tevékenységébe többek között felmérés, tanácsadás, oktatás, audit-felkészítés és dokumentáció tartoznak.
"Első HP OpenView Service Desk ügyfelünk Magyarországon 2003-ban a PepsiAmericas volt, ahol négy országra kiterjedő integrált szolgáltatás felügyeleti rendszert építettek ki. 2005-ben lezárt sikeres projektjeink közül kiemelném az ING Service Centernél megvalósított BS1500 folyamatokat támogató HP OpenView Service Desk projektet és a Magyar Villamos Műveknél nemrég átadott HP OpenView Service Desk központú integrált szolgáltatásmenedzsment rendszert" -- mondta el Bukits.