Szerző: Bodnár Ádám

2005. szeptember 16. 13:15

Egy hagyományosan gyenge időszakban is jól teljesített az Adobe

Bruce Chizen
Bruce Chizen
[HWSW] Az Adobe negyedéves nettó profitja 39 százalékkal emelkedett, a vállalat egy hagyományosan gyenge időszakban is erős eredményt ért el, köszönhetően az új Creative Suite szoftvercsomag sikerének.

A szeptember 2-án véget ért negyedévben az Adobe 21 százalékkal 487 millió dollárra növelte bevételék, miközben a nettó profit 144,9 millió dollárra, részvényenként 29 centre emelkedett. A Creative Suite-ért felelős részleg bevétele 37 százalékkal ugrott meg. A Creative Suite olyan Adobe-termékeket tartalmaz, mint a Phososhop, az InDesign, a GoLive vagy az Acrobat.

A Microsoft a napokban jelentette be, hogy 2006-ban Expression Studio néven olyan szoftvereket kíván piacra dobni, amelyek az Adobe termékeinek közvetlen versenytársai lehetnek. Bruce Chizen, az Adobe elnök-vezérigazgatója szerint azonban a vállalata az elmúlt évek során már bizonyította, hogy képes a Microsofttal versenyezni.

A Microsoft elleni harcban az Adobe a Macromedia felvásárlásával erősít: az Adobe áprilisban jelentette be, egy 3,4 milliárd dolláros részvénycserés ügylet keretén belül felvásárolja a Macromediát, a tervek szerint az ügylet az ősszel zárulhat le, amennyiben a versenyügyi hatóságok is jóváhagyják azt. A hatóságok elsősorban a multimédiás tartalmak létrehozására szolgáló szoftvereszközök piacán kialakult versenyhelyzetet veszik szemógyre, az amerikai Igazságügyi Minisztérium mindkét cégtől részletes információkat kért be a webszerkesztő és grafikus alkalmazásaikról.

Ha szeretnél idén is pontos képet kapni az alkalmazás-fejlesztési technológiák hazai elterjedtségéről, akkor segíts nekünk és szánj néhány percet átfogó technológiai felmérésünkre! Honlapunkon a korábbi évek eredményeit is elérheted!

a címlapról

részvény

1

Kiszállt az Arm-ból az Intel

2024. augusztus 14. 10:49

A részvénypiaci manőver alapvetően jól illik az átstrukturálási folyamatba.