Egy hagyományosan gyenge időszakban is jól teljesített az Adobe
Bruce Chizen |
A szeptember 2-án véget ért negyedévben az Adobe 21 százalékkal 487 millió dollárra növelte bevételék, miközben a nettó profit 144,9 millió dollárra, részvényenként 29 centre emelkedett. A Creative Suite-ért felelős részleg bevétele 37 százalékkal ugrott meg. A Creative Suite olyan Adobe-termékeket tartalmaz, mint a Phososhop, az InDesign, a GoLive vagy az Acrobat.
A Microsoft a napokban jelentette be, hogy 2006-ban Expression Studio néven olyan szoftvereket kíván piacra dobni, amelyek az Adobe termékeinek közvetlen versenytársai lehetnek. Bruce Chizen, az Adobe elnök-vezérigazgatója szerint azonban a vállalata az elmúlt évek során már bizonyította, hogy képes a Microsofttal versenyezni.
A Microsoft elleni harcban az Adobe a Macromedia felvásárlásával erősít: az Adobe áprilisban jelentette be, egy 3,4 milliárd dolláros részvénycserés ügylet keretén belül felvásárolja a Macromediát, a tervek szerint az ügylet az ősszel zárulhat le, amennyiben a versenyügyi hatóságok is jóváhagyják azt. A hatóságok elsősorban a multimédiás tartalmak létrehozására szolgáló szoftvereszközök piacán kialakult versenyhelyzetet veszik szemógyre, az amerikai Igazságügyi Minisztérium mindkét cégtől részletes információkat kért be a webszerkesztő és grafikus alkalmazásaikról.