:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. szeptember 7. 11:36

Kínában terjeszkedik a Google

[WSJ/HWSW] Az Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Kanada és Japán után a Google Kínában is elérhetővé tette szaknévsor jellegű keresőjét, amely egy adott városban található üzletek, szolgáltatók között kutat és a találati eredményeket a térképen is megjeleníti. A Google Bendi névre keresztelt szolgáltatás máris több mint 100 kínai város üzleteit, szolgáltatóit tartalmazza, noha térképes találati eredmények még csak 70 településhez kérhetők le.

[WSJ/HWSW] Az Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Kanada és Japán után a Google Kínában is elérhetővé tette "szaknévsor" jellegű keresőjét, amely egy adott városban található üzletek, szolgáltatók között kutat és a találati eredményeket a térképen is megjeleníti. A Google Bendi névre keresztelt szolgáltatás máris több mint 100 kínai város üzleteit, szolgáltatóit tartalmazza, noha térképes találati eredmények még csak 70 településhez kérhetők le.

A Google rendkívüli figyelmet fordít a világ legnépesebb országának piacára, főleg mióta nemrégiben kiderült, hogy Kínában a vállalat csak a második legnépszerűbb kereső a helyi Baidu mögött. A China Internet Network Information Center által készíettt felmérés szerint azonban a Google az első helyen áll a weboldalak és az üzleti jellegű információk keresésében, míg a Baidut elsősorban zenék, képek keresésre használják.

A CNNIC adatai szerint Kínában jelenleg 103 millióan interneteznek, vagyis az ázsiai ország az Egyesült Államok mögött a legnagyobb felhasználói bázissal rendelkezik. A kínai internetezők száma ráadásul rendkívül látványosan nő és pár éven belül minden bizonnyal meghaladtja az amerikaikét. A CNNIC azt találta, hogy a Baidu felhasználói többségében fiatalok, jellemzően diákok, a Google-t preferáló internetezők ezzel szemebn idősebbek, jobban képzettek és magasabb jövedelemmel rendelkeznek.

a címlapról