:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. szeptember 7. 13:23

Microsoft: célpontban a középvállalatok

[News.com/HWSW] A Microsoft újult erőkkel kívánja meghódítani a kis- és középvállalati szektort, ennek érdekében a vállalat egy Centro kódnevű szoftvert vet be, amely tartalmazni fogja a Windows Longhorn Server operációs rendszert, az Exhange 12 e-mail megoldást, valamint menedzsment-eszközöket is. A várhatóan Midmarket Server néven piacra kerülő csomag 2007-ben jelenhet meg. A redmondi vállalat a főhadiszállásán rendezett, kifejezetten kis- és középvállalati megoldásokra koncentráló Business Summit rendezvényén jelenti be a terméket.

[News.com/HWSW] A Microsoft újult erőkkel kívánja meghódítani a kis- és középvállalati szektort, ennek érdekében a vállalat egy Centro kódnevű szoftvert vet be, amely tartalmazni fogja a Windows Longhorn Server operációs rendszert, az Exhange 12 e-mail megoldást, valamint menedzsment-eszközöket is. A várhatóan Midmarket Server néven piacra kerülő csomag 2007-ben jelenhet meg. A redmondi vállalat a főhadiszállásán rendezett, kifejezetten kis- és középvállalati megoldásokra koncentráló Business Summit rendezvényén jelenti be a terméket.

Nagyobb mint a kicsi, kisebb mint a nagy

A világ legnagyobb szoftvergyártója korábban is célba vette az 50-nél több, de 1000-nél kevesebb dolgozót foglalkoztató cégeket, amelyekből világszerte mintegy 1,4 millió található, tehát jelentős piacot jelentenek. Azt azonban még Redmondban is elismerik, hogy a korábbi erőfeszítések nem jártak sikerrel és a vállalat nem tett meg mindent annak érdekében, hogy megismerje e szegmens igényeit és megfelelő termékeket kínáljon a középvállalatok számára.

A Microsoft kis- és középvállalati megoldásokért felelős vezetője, Orlando Ayala szerint ezek a cégek speciális helyzetben vannak, ugyanis túl kicsik ahhoz, hogy megérje nagyvállalati megoldásokat bevezetniük, azonban nagyobbak annál, mint hogy elég legyen számukra egy "egyszerveres" megoldás. Az utóbbi időben az informatikai szállítók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a kis- és középvállalatokra, azonban elemzők és az ügyfelek sokasága szerint a cégek rendszerint ugyanazokat a termékeket és megoldásokat kínálják számukra, mint az egészen kicsi vagy egészen nagy vállalatoknak.

Megfigyeltek, jegyzeteltek, tanultak

Ayala szerint a Microsoft most kifejezetten a KKV-szegmensre koncentrálva hoz létre termékeket. A Microsoft az elmúlt évek során hosszasan tanulmányozta e szegmens igényeit, az egyes munkafolyamatokat és a dolgozói feladatokat, a redmondi cég megbízottai többek között nyomon követték bizonyos cégek dolgozóinak napi feladatait és feljegyzéseket készítettek arról, milyen alkalmazásokat használnak és hogyan.

"Fejlesztőkből és program-menedzserekből álló csapatokat küldtünk a világ minden tájára, hogy különféle üzleti területen dolgozó emberek ezreivel találkozzanak. Az irodában végzett munkájuk során nyomon követtük üzleti folyamataikat, sőt azért, hogy jobban megértsük, milyen környezetben dolgoznak és hogyan használják számítógépeiket, még az íróasztalukat is lefényképeztük" -- írja a Microsoft dolgozóihoz és partnereihez írt nyílt levelében Steve Ballmer, a cég elnök-vezérigazgatója.

Ayala szerint Redmondban megtanulták a leckét, rá kellett jönniük, hogy a mai szoftverek egyszerűen nem igazodnak a KKV-k igényeihez. A Microsoft külön kutatás-fejlesztési csapatot hozott létre a kis- és középvállalati megoldások fejlesztésére, bár hogy ez a részleg mekkora költségvetéssel dolgozott, azt Ayala nem árulta el.

A Microsoftnak is változnia kell

Szakértők szerint a Microsoftnak magának is változnia kell, a vállalat hozzáállásának elsősorban a vásárlók azon igényét kell tükröznie, hogy minél egyszerűbb szoftvereket, megoldásokat használhassanak. A redmondi cégnél eddig túlságosan mérnök-szemmel néztek a termékekre és elsősorban arra koncentráltak, hogy minél több és fejlettebb újdonságot építsenek az alkalmazások új változataiba, amelyeket aztán az ügyfelek egyáltalán nem használtak ki.

A Centro 2007-re várt érkezéséig még sok idő van hátra, azonban a megjelenésig a Microsoft a meglevő termékeiből speciális kis- és középvállalati csomagokat hoz majd létre, amelyeket kedvezménnyel lehet megvásárolni. Az új árazási stratégia célja, hogy a a kis- és középvállalatok ne fizessenek többet a szoftverekért, mint azok a nagyvállalatok, amelyek igénybe vehetik a Microsoft mennyiségi licencprogramját.

a címlapról