Három év múlva 4 milliárd dollár fölé nő a Wi-Fi eszközök piaca
Az Infonetics piackutató cég szerint az elsőről a második negyedévre a vezeték nélküli (Wi-Fi) eszközök piaca 1 százalékkal 733 millió dollárra csökkent, de a leszállított termékek száma 7 százalékkal emelkedett. Az Infonetics előrejelzése szerint a WLAN eszközök forgalma 2008-ra el fogja érni az évi 4,1 milliárd dollárt.
Richard Webb, az Infonetics vezető elemzője szerint a WLAN termékek egyre fejlődnek, a gyártók újabb és újabb képességeket és biztonsági és menedzsment-funkciókat implementálnak, a vásárlóknak pedig valóban széles választék áll a rendelkezésére, ahogy a piac egyre érettebb szakaszba lép.
A WLAN-eszközök gyártói közül a Cisco volt a legnagyobb, a második helyet a Cisco leányvállalataként működő Linksys szerezte meg. A harmadik helyet a D-Link éppen csak elhappolta a Netgear elől. A WLAN-piacon keletkező bevétel 67 százalékát a vezeték nélküli hozzáférési pontok adták, a hálózati kártyák 16 százalékkal, a WLAN infrastruktúra termékek pedig 17 százalékkal részesedtek.
Az Infonetics jelentése arra is kitér, hogy a fogyasztói WLAN-piacon az eladások növekedése lassulni látszik. Az első negyedévben eladott WLAN-termékeknek még 51 százaléka került az otthoni piacra, a második negyedévben azonban csupán 43 százalékuk. Ez persze azzal is magyarázható, hogy egyre több vállalatnál ismerik fel a WLAN-ban rejlő lehetőségeket és a biztonsági megoldások fejlődésével egyre több helyen telepítenek ilyen rendszereket.
A Wi-Fi eszközök az Egyesült Államokban a legnépszerűbbek, az összes termékeladások 49 százaléka az észak-amerikai piacon realizálódik, az EMEA régióba (Európa, Közel-Kelet-Afrika) 26 százalékuk kerül, Ázsiába pedig 22 százalék.