:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. szeptember 2. 14:18

PhysX chipes gyorsítókártyák a BFG-től

[NVnews] A videokártyáiról ismert BFG Technologies bejelentette, hogy megállapodást kötött a PhysX fizikai gyorsítóchipek gyártójával, az AGEIA-val, amelynek értelmében majd jogosult lesz a PhysX chipre épülő bővítőkártyák gyártására és forgalmazására az Egyesült Államokban, Kanadában és Európában.

[NVnews] A videokártyáiról ismert BFG Technologies bejelentette, hogy megállapodást kötött a PhysX fizikai gyorsítóchipek gyártójával, az AGEIA-val, amelynek értelmében majd jogosult lesz a PhysX chipre épülő bővítőkártyák gyártására és forgalmazására az Egyesült Államokban, Kanadában és Európában.

A világ első PPU-ja (physics processing unit) tehermentesíti a processzort és segítségével a jelenleginél jóval részletesebb fizikai modellek hozhatók létre. A gyártó szerint a fizikai társprocesszorok megjelenése legalább olyan hatással lehet a játékokra, mint annak idején a grafikus gyorsítók elterjedése. A grafikus chipek a programok látványvilágát forradalmasították, a fizikai chipek a programok valószerűségét emelhetik egy teljesen új szintre, eddig sosem látott effekteket létrehozva.

A PhysX chipes kártyák árát egyelőre egyik gyártó sem jelentette be, azonban a pletykák szerint a boltokban mintegy 299-399 dollár körül lehet majd megvásárolni őket. A megszállott játékosoknak a méregdrága processzor és a csúcskategóriás videokártya mellét tehát újabb alkatrészt kell beszerezniük a PC-jükhöz, ha az elérhető legnagyobb teljesítményre vágynak. Kérdés, vajon mennyien lesznek hajlandók tízezreket kiadni a fizikai gyorsítóchipért. Hogy a PhysX megéri-e az árát, az leginkább a chipet támogató játékokon múlik.

Az AGEIA már megállapodott az Unrealt fejlesztő Epic Games-szel és a több népszerű szoftvert kiadó Ubisofttal arról, hogy következő generációs szoftvereik már támogatni fogják a PhysiX processzort. Az Epic ígérete szerint az új Unreal motor harmadik verziója már együttműködik a PhysX-szel.

Az AGEIA már korábban elérhetővé tette a játékfejlesztők részére a NovodeX Physics fejlesztői eszközkészletet, amelynek segítségével valósághű fizikai modellel rendelkező szoftverek készíthetők. Az első ilyen programok megjelenését 2005 karácsonyára várhatjuk. A NovodeX támogatja a többszálú végrehajtást és a többmagos processzorokat is, amelyek hamarosan terjedésnek indulhatnak az otthoni gépekben.

a címlapról