Túlmelegedő modemek miatt maradt ADSL nélkül több ezer előfizető
Kínai modemek keserítik meg a hazai ADSL-előfizetők életét. A Synergon leányvállalata, a Fibex Kft. idén májusban 300 millió forintos keretszerződést írt alá a Magyar Telekommal, amelynek keretén belül Huawei ADSL-modemeket szállít a cégnek. A cég szolgáltatási területén élő új ADSL-előfizetőknél ezeket a modemeket telepíti a Magyar Telekom, azonban úgy tűnik, a felhasználók távolról sincsenek megelégedve azok minőségével.
A szoftverfrissítés miatt melegszenek a modemek?
A fórumokon olvasható panaszok szerint a Huawei SmartAX MT800 típusú DSL-modemek igen könnyen túlmelegszenek, a mostani forró nyári napokon hamar elérik a 40 Celsius fokot, amely a kézikönyben olvasható specifikációk szerint a legmagasabb hőmérséklet, ahol a készülék még üzemképes. Egy, a modem hibájából napokra internet nélkül maradt olvasónk panaszos levele szerint a szóban forgó modem "iszonyúan fűt". A 40 fok fölé melegedett modemek lefagynak, resetelnek, bontják az ADSL-kapcsolatot, nem lehet velük tovább internetezni.
Ki az a Huawei? |
A kínai Huawei tavalyi árbevétele 45 százalékos növekedés után meghaladta az 5,5 milliárd dollárt, ebből 2,2 milliárd dollár nemzetközi értékesítésből származik. A cég termékeit világszerte közel 300 távközlési szolgáltató használja, tavaly például a Vodafone közölte, hogy hálózati berendezéseinek egy részét a kedvezőbb árak miatt részben a Huaweitől vásárolja majd. |
"Már elhárult"
Kérdésünkre a Magyar Telekomnál megerősítették a Huawei modemmel rendelkező előfizetőknél jelentkező hiba hírét, a vállalat médiakapcsolatok és webkommunikációs osztálya azonban csupán a szűkszavú "valóban volt ilyen probléma, de már elhárult" nyilatkozatot juttatta el szerkesztőségünkbe. Hogy a probléma hány előfizetőt érintett, arra a Magyar Telekom nem válaszolt.
A Magyar Telekom szerda délután azt közölte lapunkkal, hogy "a bejelentésekből és a T-Com vizsgálatából kiderült, hogy a hiba az ügyfelek egy részénél alkalmazott modemtípushoz kapcsolható. A tapasztalt hiba a szinkronizálási folyamat rendellenes működésére volt visszavezethető, miután a T-Com az országos DSLAM vezérlő szoftveren szinkronizálási módot változtatott annak érdekében, hogy egyidejűleg minél több felhasználó tudjon csatlakozni a hálózathoz. A korábbi szinkronmód visszaállítása következtében a hiba hétfőn délelőtt elhárult, a felcsatlakozási probléma megszűnt."
Mindazonáltal úgy tudjuk, hogy a hibajelenség egyes helyeken továbbra is fennáll és jelenleg is több ezren vannak a Magyar Telekom szolgáltatási területein ADSL nélkül. Kérdésünkre az Externet ügyvezetője, Pórffy András elmondta, hogy egy hete több száz ADSL-előfizetőjük maradt internet nélkül, van olyan nap, hogy több száz hibabejelentés érkezik, azonban a hibák kijavítása a T-com részéről késlekedik. A Magyar Telekom kezében levő T-Online ugyanakkor arról tájékoztatta lapunkat, hogy náluk már nincsenek gondok.
A Huawei modemekkel kapcsolatos probléma azonban nem csak az ADSL-szolgáltatásban okozott fennakadást. Ősszel több internetszolgáltató tervez úgynevezett "szereld magad" akciót indítani, amelynek keretén belül az előfizetők egy egységcsomagot kapnak és maguknak kell telepíteniük az ADSL-modemet, így nem kell megvárniuk a szerelőt, hamarabb és némivel kevesebbért juthatnak internethez. A modemekkel kapcsolatos gondok miatt azonban egyes szolgáltatók elálltak a megoldástól, lévén egyáltalán nem biztos hogy a Magyar Telekom által számukra biztosított Huawei készülékek megfelelően működnek majd.
Pintér Zoltán, a Huawei modemeket a Magyar Telekom részére szállító Fibex Kft. ügyvezető igazgatója lapunk megkeresésére elmondta, nem tudnak a hibáról, hozzájuk, mint az eszközök szállítójához eddig nem érkezett panasz.
Véleménye van?