Kínai internetes cégbe vásárolná be magát a Yahoo!
[WSJ] A Yahoo részesedést vásárolna a kínai Alibaba.com vállalatban, az ügyhöz közeli hírforrások szerint az amerikai internetes óriásvállalat a kínai cég 35 százalékára pályázik és ezért nem sokall akár egymilliárd dollárt is kiadni.
Amennyiben az üzlet létrejön, ez lesz a történelem egyik legnagyobb amerikai befektetése Kínában. A Yahoo célja hogy megvesse a lábát a gyorsan növekedő kínai piacon. A pletykák szerint a Yahoonak nem lesz egyszerű a dolga, mivel az Alibaba.com más befektetőkkel is tárgyalásokat folytat. Az egyezkedésről a mértékadó Forbes.com számolt be, a vállalatok képviselői azonban nem kívánták kommentálni a híreket.
A magánkézben levő Alibaba.com business-to-business internetes piacteret működtet Kínában, elsősorban kis- és középvállalatok számára. Az oldalon külön szekciót tartanak fenn azon nemzetközi vállalatok számára, amelyek kínai termékeket kívánnak importálni, forgalmazni. Emellett az Alibaba.com kezében van a TaoBao internetes apróhirdetési és aukciós portál is.
A Yahoo már 1999 óta jelen van Kínában helyi weboldalaival. A vállalat tavaly egy olyan helyi céget vásárolt fel, amely kínai nyelvű internetes keresőt fejleszt. Az amerikai internetes cégek egyre inkább figyelnek a világ legnépesebb országának piacára. Az eBay aukciós portálnak már régóta létezik kínai változata, azonban éppen az Alibaba.com által működtetett TaoBao az, amely egyre nagyobb részesedést szerez az eBay kárára. A Google a múlt hónapban közölte, hogy kutatás-fejlesztési központot nyit Kínában.