:

Szerző: Ady Krisztián

2005. augusztus 3. 07:46

A Walmart már tudja a novemberben debütáló új Xbox árát?

Korábban megbízható információkat kiszivárogtató források szerint a Walmart egyes dolgozói már szembesülhettek az új Xbox, a novemberben megjelenő Xbox 360 konzol árával, s nem haboztak azt gyorsan közzétenni az interneten. A 299 dolláros pletyka nem okoz meglepetést, korábban az elemzők is hasonló árat saccoltak a Microsoft második próbálkozásának.

[HWSW] Korábban megbízható információkat kiszivárogtató források szerint a Walmart egyes dolgozói már szembesülhettek az új Xbox, a novemberben megjelenő Xbox 360 konzol árával, s nem haboztak azt gyorsan közzétenni az interneten. A 299 dolláros pletyka nem okoz meglepetést, korábban az elemzők is hasonló árat saccoltak a Microsoft második próbálkozásának.

A Microsoft természetesen nem erősítette meg ezeket az információkat, így a megsúgott összeget fenntartásokkal kell kezelni. A Walmart Egyesült Államokbeli üzleteiben elméletileg november 4-től, azaz a várt hó végi időpontnál pár héttel korábban lesz megvásárolható a redmondi szoftveróriás második konzolja. A játékok ára sem okoz majd meglepetést: az új konzolhoz azonnal elérhető Perfect Dark Zero és Project Gotham Racing 3 játékok 59,99 dollárba kerülnek majd.

Az Xbox 360 nem csak az Egyesült Államokban, hanem Európában és Japánban is piacra kerül az ünnepi szezon előtt. A korábbi híradások arról szóltak, hogy a novemberi amerikai premiert hat hetes késéssel követte volna az európai és japán debütálás, azaz a karácsonyt kísérő bevásárlási őrületről lemaradt volna a vállalat ezekben a régiókban.

Karácsonykor, vagy soha

A korábbi elemzések egyértelműsítik: az Xbox 360 elkövetkező 5-6 éves szereplésének kulcsa az idei ünnepi szezon lesz. Ha a PlayStation 3 indulásáig, konkurencia nélkül nem lesz képes tömeget és lendületet szerezni a piacon, akkor ismét nyomasztó alárendeltségbe kerülhet. Az Xbox eleddig nem hozott pénzügyi nyereséget, mindazonáltal létfontosságú feladatot végzett el: erősen megalapozta az Xbox 360 szereplését, amely így már kedvező esélyekkel indul csatába az évek során több tízmilliárd dollárt rejtő piacért.

Az előző (vagyis jelenlegi) Xbox gyenge globális szerepléséért nem kis részben a japán piacon való csúfos kudarc is felelős. A felkelő nap országában a fogyasztók gyakorlatilag tömegesen utasították el az amerikai terméket, amely otrombának hatott és érdektelen játékokat kínált számukra. Ezt a hibát mégegyszer a Microsoft biztosan nem akarja elkövetni, ezért csak a japán piacra 45 játék lesz elérhető az ünnepi szezonra.

a címlapról