Palmra változtatta nevét a PalmOne
Ed Colligan az új emblémával |
A PalmOne májusban jelentette be, hogy 30 millió dollárt fizet a PalmSource-nak a Palm Trademark Holding vállalatban birtokolt 55 százalékos részesedéséért. A PalmSource a Palm operációs rendszer fejlesztését végzi, a PalmOne és a PalmSource 2003 végén még egy azonos vállalat két divíziójakét működött, azután a vezetés leválasztotta a szoftverfejlesztési részleget, ebből lett a PalmSource.
A hardvergyártó divíziót -- amely közben a PalmOne nevet kapta -- a Handspring felvásárlásával erősítették meg. A lépés később sikeresnek bizonyult, ugyanis a tenyérgépek piaca az utóbbi időben folyamatosan csökkent, míg a Handspring legfontosabb terméke, a Treo okostelefon sikere látványosan nőtt. A Treo ma egyértelműen a Palm kulcsfontosságú terméke, a készülékek egyre több szolgáltató kínálatában tűnnek fel és az eladások folyamatosan emelkednek. A legutóbbi negyedévben a Treo okostelefonokból 250 százalékkal többet adtak el mint egy évvel korábban és 57 százalékkal többet mint a megelőző negyedévben.
A Treo mellett a Palm legizgalmasabb terméke talán a májusban bemutatott LifeDrive sorozat első tagja, amely kifejezetten multimédiás felhasználásra készült és beépített merevlemezt is tartalmaz. A LifeDrive tenyérgépek egy teljesen új termékvonalat jelentenek a Palm portfoliójában, de a merevlemezek várhatóan más Palm eszközökben is felbukkanhatnak majd. A 499 dolláros áron piacra dobott LifeDrive tenyérgép WLAN vezeték nélküli hálózati vezérlővel és Bluetooth adóvevővel is fel van szerelve.
A névváltással egyidőben a cég főhadiszállása a kaliforniai Milpitasból a nem túl távoli Sunnyvale-be költözött. "Sokminden változott, a nevünk, az emblémánk, a főhadiszállásunk, de a víziónk ugyanaz. Hisszük, hogy a személyi számítástechnika jövője a mobil gépekben rejlik és továbbra is nagyszerű hardvereket és szoftvereket kívánunk piacra dobni, új és új korlátokat áttörve" -- mondta a változások kapcsán Ed Colligan, a Palm elnök-vezérigazgatója.