Mégsem lesz router funkció a PlayStation 3-ban
[GamesIndustry.biz] A Nikkei Electronics japán magazinnak nyilatkozva Ken Kutaragi, a Sony Computer Entertainment elnöke elmondta, hogy mégsem építik bele a router funkciót a következő generációs PlayStation konzoljukba. A döntést azzal indokolja a cég, hogy így túlságosan drága lenne a gép gyártása, ami magas eladási árakkal járna. Az interjúban az is elhangzott, hogy Kutaragi véleménye szerint manapság már egyre több háztartásban van egynél több számítógép, és a családok különálló routerrel oldják meg a gépek közti összeköttetést.
Az eredeti tervek szerint összesen három darab gigabites Ethernet porttal rendelkezett volna a PlayStation 3, amelyek a forgalomirányítás szerepét is betöltötték volna. Ezzel szerette volna elérni a Sony, hogy a konzol egy otthoni szórakoztató elektronikai központként működjön, amelyhez más hálózati eszközöket is könnyedén lehetne csatlakoztatni.
Egy korábban megjelent szakértői vélemény szerint a PlayStation 3 konzol előállítása darabonként 494 dollárba kerül, azonban a Sony várhatóan még kezdetben sem adja drágábban a gépet 399 dollárnál. A Merril Lynch Japan Securities becslései szerint ez azt jelenti, hogy a PlayStation 3 eladásai az első évben mintegy 1,18 milliárd dollár veszteséget okoznak majd a Sonynak.
A Merril Lynch számításai szerint a konzol három legfontosabb alkatrésze, a Cell processzor, az NVIDIA RSX grafikus vezérlő, valamint a Blu-Ray meghajtó darabonként 100 dollár körüli összeget kóstál. A PlayStation 3-ba kerülő Cell chipek elméleti maximális teljesítménye 3,2 GHz-es órajelet figyelembe véve 218 gigaflops, azaz milliárd lebegőpontos művelet másodpercenként.
Egyes becslések szerint megfelelően optimalizált programkód futtatása esetén a Cell nyers számítási teljesítménye négy-öt modern, kétmagos szerverprocesszoréval mérhető össze. Az NVIDIA RSX videochipről egyelőre kevés információ látott napvilágot, sokak szerint a grafikus processzor sokban hasonlít majd a GeForce 7800-ra.