:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. július 4. 10:04

A számítógépes játékok fejlesztik a vizuális érzékelést

[News.com] Egy tanulmány szerint azok, akik videojátékokkal játszanak, gyorsabban fogják fel az őket körülvevő világ információit és gyorsabban találnak rá keresett dolgokra. Egy egyetemisták körében végzett kísérlet azt mutatta, hogy a számítógépes játékokkal rendszeresen játszó diákok gyorsabban találták meg a képernyőn a célpontokat mint azok, akik nem, vagy csak ritkán játszanak. Az Acta Psychologica folyóiratban publikált tanulmány megállapítja, hogy a videojátékok fejlesztik a vizuális érzékelést.

[News.com] Egy tanulmány szerint azok, akik videojátékokkal játszanak, gyorsabban fogják fel az őket körülvevő világ információit és gyorsabban találnak rá keresett dolgokra. Egy egyetemisták körében végzett kísérlet azt mutatta, hogy a számítógépes játékokkal rendszeresen játszó diákok gyorsabban találták meg a képernyőn a "célpontokat" mint azok, akik nem, vagy csak ritkán játszanak. Az Acta Psychologica folyóiratban publikált tanulmány megállapítja, hogy a videojátékok fejlesztik a vizuális érzékelést.

Alan Castel, a tanulmányt jegyző tudóscsapat vezetője az eredmények kapcsán elmondta, hogy a számítógépes játékosoknak nincs speciális keresési stratégiája, egyszerűen csak sokkal gyorsabbak a "pásztázásban" mint azok, akik nem játszanak. Mindkét csoport hasonlóan viselkedett például, amikor bizonyos tárgyak -- lakáskulcs -- keresését kellett elvégezni. Mindenki ugyanazt a keresési módszert használta, megnézték az első helyet, aztán a másodikat, és így tovább, végül ismét gondosan átnézték az elsőt. A számítógépes játékosok azonban gyorsabban hajtották végre a feladatot.

Castel elmondása szerint a különbség nem jelentős, a számítógépes játékokat játszók csupán néhány 100 milliszekundumos előnyben vannak a többiekhez képest. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy ekkora különbség már elég lehet ahhoz, hogy egy kritikus forgalmi helyzetben a játékosok elkerüljék a balesetet. Castel azonban nem javasolja, hogy valaki csak a vezetési képességeinek fejlesztése érdekében kezdjen bele a játékba, mert az túlságosan időrabló. Az általa megvizsgált "játékosok" átlagosan heti 6 napon legalább napi 2 órát töltenek a képernyő előtt.

Castel elmondta, a kutatás legfontosabb célja annak felderítése, vajon a videojátékok használhatók-e olyan feladatokra, mint az agy rahabilitációja például egy stroke vagy emlékezetkieséssel járó balesetek után.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról